טווח דורסי פלקשן לאחר ארטרוסקופיה

דיון מתוך פורום  פיזיותרפיה

23/05/2021 | 14:17 | מאת: שגיא

הסיפור שלי הוא כזה: לפני חמש שנים נקעתי את הקרסול, מכיוון שזה היה בזמן שירותי הצבאי, הפציעה לא טופלה כמו שצריך. כשנה וחצי לאחר המקרה כשהשתחררתי מהצבא עשיתי בדיקת MRI ובעקבות הבדיקה הופניתי לניתוח ארטרוסקופיה. הניתוח עבר בהצלחה ולאחר שיקום ופיזיותרפיה נותרה הגבלהה בטווח הדורסי פלקשן (הבדל של 7.5 ס"מ מהרגל השנייה, *יש לציין כי הרגל השנייה היא החזקה והטווח שלה יחסית גמיש - בבדיקה מול קיר 11 ס"מ). ההגבלה בטווח לא הפריעה לי במיוחד חזרתי לפעילות ספורטיבית (טיולים ארוכים,כדורגל, ריצות וכו'). כ- 3 שנים לאחר הניתוח הראשון התחילו לחזור לי כאבים בהדרגה, בעת ביצוע פעילות גופנית. הופניתי לMRI שוב ולאחר מכן לניתוח שני. נוצר נזק חלקי לסחוס ובניתוחים עצמם ניקו את האיזור מציסטות ונוזלים שהצטברו + זיזים שלא היו במקום. היום ( כ-3 שבועות לאחר הניתוח השני), יש הגבלה מאוד גדולה בטווח הדורסי פלקשן, אני לא מצליח לעבור את ה90 מעלות, לא מתקרב לקיר עם הברך אפילו קצת גם שהרגל צמודה לקיר. ההגבלה בתנועה גורמת לי לצליעה קלה. בשבוע האחרון התחלתי לעבוד על שיפור הטווח בתרגול יומיומי. השאלה שלי הן: 1) בעת התרגול אני חש בכאבים, הכאבים הם סבילים, אבל זה לא מרגיש כמו מתיחות רגילות שמבצעים. האם זה תקין ? 2) האם יכול להיות שאיבדתי את הטווח לגמרי בעקבות ניתוח לא מוצלח ? 3)אני מתרגל בין 4 ל-5 פעמים ביום כ10-20 דק' בכל פעם, האם לדעתכם זה קצב טוב ? האם עדיף לתרגל יותר או פחות ? 4) כל עצות בנושא תרגול/פתיחת הטווח או כל דבר שיוכל לעזור לי יתקבלו בברכה. תודה מראש לעונים (:

23/05/2021 | 14:29 | מאת: שגיא

נ.ב אני מטופל אצל פיזיוטרפיסט דרך קופ"ח חולים. רשמתי את הדברים כאן על מנת לקבל ייעוץ נוסף. בנוסף אשמח לשמוע כמה פעמים לדעתכם מומלץ שאגיע למכון הפיזיותרפיה לעבודה עם הפיזיוטרפיסט?

שגיא שלום אנסה להתייחס לכל השאלות, גם אילו שבפוסט השני שהוספת. אני לא יודעת מה זה כאבים רגילים, בסוף כאב זו הגדרה סובייקטיבית, אבל 3 שבועות אחרי ניתוח כאשר עושים מתיחות, סביר שיהיה כאב. לעניות דעתי כל עוד הכאב נסבל, לא בהחמרה וללא כאבים עזים לאחר מכן, זה חלק מהתהליך. לגבי השאלה השניה, זה לגמרי היפותטי ולכן אמנע מלענות על זה. מבחינת קצב התרגול, לפי מה שאתה מתאר אתה מתרגל די הרבה, אבל זה לא שיש כאן מתכון מוסדר לכמה פעמים וכמה זמן צריך לתרגל. אנחנו רוצים לראות שיפור הדרגתי ולא להחמיר כאבים. על מנת לשפר טווחים בקרסול כדאי לבצע תרגול יומיומי , כאשר רוב התרגול באמת יתבצע בנשיאת משקל על הרגל, ונשמע לי שזה מה שאתה עושה. אני לא נוהגת להמליץ על תדירות ביקורים במכון רק על פי אבחון אינטרנטי. בסוף זו החלטה המקצועית של הפיזיותרפיסט, ואם אתה מרגיש שיש לך השגות, אני מניחה שאתה יכול תמיד לפתוח את הנושא מולו, ואם לא מולו, אז מול מנהל/ת המכון. בהצלחה, יעל

23/05/2021 | 17:23 | מאת: שגיא

תודה רבה !

מנהלי פורום פיזיותרפיה