טיפול פיזיותרפי לבעיות בעמוד השדרה

דיון מתוך פורום  פיזיותרפיה

19/01/2021 | 11:17 | מאת: גבי

שלום רב בתצלום MRI אובחנו הבעיות הבאות: - תזוזה יחסית של חוליות ("ספונדוליטזיס" דרגה1 של L4 קדמי ל- " , L5 - אנטליסטזיס" ניווני דרגה 1 , - "ליסטזיס" קלה במרווח (L4-L5 - תהליכים ניווניים של מפרקי הפאסט . -שינויים דינגרטיביים של מפרקים פאסטריים דו צדדית L4-L5. , - שינויים דגנרטיביים במפרקים פאצטריים, "ארתרוזיס" של מפרקי הפאסט). - שינויים OA בפרקי ירכיים עם היצרות של מרווחים התוך -מפרקיים. שאלתי היא: 1. לאיזה מהבעיות הנ"ל יש טיפול פיזיוטרפי מתאים ויחודי לו ?. 2. היכן אני יכול למצוא הסבר על הטיפולים הללו על מנת שאתרגל אותו לבד?

גבי שלום אנחנו יודעים כי כמעט בכל בדיקת הדמיה שתיעשה , לא משנה מה גיל האדם, יהיו ממצאים. לא תמיד יהיה קשר בין הממצאים לבין מה שמפריע או כואב. ולכן, לרוב, טיפולי הפיזיותרפיה אינם מכוונים לטפל באבחנות השונות שנמצאו בבדיקת ההדמיה אלא במטופל ומותאמים לו אישית לאחר בדיקה קלינית. ממליצה להגיע לבדיקת פיזיותרפיסט על מנת שיוכל לבנות לך תוכנית טיפול ולהתאים תרגול מתאים. בברכה, יעל

20/01/2021 | 14:58 | מאת: גבי

בצילום MRI אובחנו לי הרבה מחלות אורתופדיות בעמוד השדרה. מעבר לכאבים אני מוטרד שהמצב לא ילך ויהיה גרוע יותר. לדוגמא: אובחן "אנטליסטיזיס דרגה 1" , קראתי שרק פיזיותרפיה יכולה למנוע הדרדרות לדרגות גבוהות יותר. השאלה שלי היא לאיזה מהמחלות שפרטתי, בשאלתי המקורית, יש תרגילי פיזיוטרפיה יעודיים למחלה הספציפית הזו . בכוונתי להכין רשימת תרגילים שאתרגל בעצמי כל יום על מנת לתחזק את עמוד השדרה שלי שהמצב לא ידרדר. השאלה היא האם בכלל אפשר להכין תכנית כזו ומי יכול ומוסמך לעזור לי להכין תכנית כזו?

מנהלי פורום פיזיותרפיה