כאבים בעורף, כתפיים וגב

דיון מתוך פורום  פיזיותרפיה

22/11/2017 | 17:09 | מאת: גיא

הי, כבר מעל שנתיים יש לי כאבים באזור העורף הכתפיים והגב. לפני כשנה בערך הלכתי לכמה פגישות אצל פיזיותרפיסט שנתן לי תרגילי מתיחה שעשיתי ואני עושה עד היום, אבל זה לא עוזר. מאוחר יותר ניסיתי להוסיף עוד תרגילי מתיחות אחרים, ובנוסף התייעצתי עם כמה רופאים וגם עשיתי צילום והייתי אצל מומחה שאמר שאינו רואה משהו לא תקין. אף אחד לא מוצא שום בעיה, עם זאת, הכאבים נמשכים ואני לא יודע איך לטפל בזה. מה אפשר לעשות עם זה? מסאג' יכול לעזור?

22/11/2017 | 22:39 | מאת: גיא

עוד משהו שרציתי להוסיף ולשאול. כשאני יושב אני משתדל לשבת מאד זקוף ככה שהכתפיים זזות אחורה וכל פלג העליון יוצא קדימה. תוך זמן קצר אני מתחיל להרגיש את כל השרירים באזור הזה מתחילים לכאוב. השאלה אם זה יועיל במשהו אם אני אשתדל להיות עם הגב זקוף ככה במשך היום למשך תקופה?

גיא שלום אתחיל בתיאור הישיבה שלך , אז - לא. מתוך התיאור זה לא נשמע לי טוב או נכון או טבעי. באשר לכאבים בחגורת הכתפיים, מכיוון שכבר עשית בדיקות וכבר ראית רופאים ופיזיו', אתה יכול לצאת מנקודת הנחה שאין משהו שמאד לא בסדר אצלך. כאבי גב, צוואר וכתפיים הם שכיחים מאד בקרב כל הגילאים, ובהנחה ששללת פתולוגיות אחרות, יתכן שהכאבים נובעים משילוב של יציבה, עומס יתר, מתח, לחץ, אולי סוג עבודה שאתה עושה. נשמע לי שמסאז' יכול להקל, וכמו כן אולי שינוי ארגונומי של מקום/אופן העבודה שלך, פעילות גופנית, אולי כרית/מזרון. הייתי פונה שוב לפיזיותרפיה ומנסה לשנות או לבדוק את כל שהזכרתי. בברכה יעל

מנהלי פורום פיזיותרפיה