פרידה מתינוקת לחופשה

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים

07/08/2008 | 21:18 | מאת: גלי

אני ובן זוגי קבענו לצאת מראשון עד חמישי להפלגה, בסוף החודש. אנחנו מתלבטים קשות אם לקחת איתנו את התינוקת, היא בת שנה וחמישה חודשים. כולם אמרו לנו לא כדאי כי אתם לא תהנו אחד מהשני וכל הזמן תרוצו אחריה, יהיו גם דברים שלא תוכלו לעשות כי היא תפריע, עכשיו מיותר לציין שהיא צריכה לישון באמצע היום וכו,, מה שיפריע למהלך הטיול, מניסיון שלי איתה כשאני יוצאת איתה לקניות בשוק או בקניון היא מאבדת את סבלנות מהר, מתחילה לבכות ובגללה אני חוזרת מהר הביתה. פה אנחנו נהיה בארצות זרות ולא ממש נוכל ללכת לפי רצונותיה. הבעיה העיקרית כאן היא הפרידה, מניסיונות שעשינו איתה למשל השארנו אותה לישון צהריים אצל ההורים שלי וחזרנו אחרי 4 שעות בערך כשהיא היתה כבר ערה, כשהיא ראתה אותנו היא חיבקה אותי למשך זמן רב ואח"כ גם את אבא שלה, אבל ברגע שהוא רק הלך למקום אחר בבית והיא כבר לא ראתה אותו (אפילו לכמה שניות) היא בכתה ממש עם דמעות בבכי היסטרי. עוד מקרה שהיה איתה, אני ישבתי במקום שהיא לא ראתה אותי ואחותי התקשר אלי שיחת וידאו לנייד, ברגע שהיא ראתה אותי על המסך ושמעה אותי מדברת היא פרצה בבכי. (וזה למרות שכמה דקות לפני כן שיחקתי איתה. בנוסף אני אמורה להכניס אותה למעון בתחילת ספטמבר, איך היא תסתדר גם מהפרידה מאיתנו וגם פעם ראשונה במעון , אני מפחדת שיהיה לה קשה מידי. או שהיא תפתח חרדת נטישה חזקה שהיא לא תהיה מוכנה לעזוב אותנו בכלל. מה לעשות תעזרי לי בבקשה!

לקריאה נוספת והעמקה
09/08/2008 | 02:07 | מאת: חלי ברק-שטיין

גלי, נשמע שבתכם רגישה במיוחד לפרידה, וכנראה עדיף לא להשאיר אותה לבד לכמה ימים. אתם צריכים להחליט אתם יכולים לקחת אותה אתכם, ולקחת בחשבון שזו חופשה עם פשרה, כשאתם מתאימים עצמכם אליה. בקרוז יש הרבה גמישות, ותוכלו לתת לה את השקט שלה, וגם את הפעילות. כמובן שזה לא יהיה כמו זוג, אבל זה בהחלט אפשרי. אתם יכולים גם ליסוע, אבל נשמע שהיא מגיבה חריף לפרידה. היא לא תתמוטט, וזו לא טראומה, אבל אתם צריכים להחליט מה עדיף מבחינתכם- פשרה וגמישות בקרוז, או סיכון של הצפת חרדה אצלה. אני חושבת שהתשובה שלי די ברורה, אבל אין כאן אמת אחת ברורה, אתם תחליטו. בהצלחה חלי בהצלחה ותהנו.

10/08/2008 | 11:24 | מאת: גלי

תודה על תשובתך, רציתי לשאול בנוסף, אני אמורה להכניס אותה בפעם הראשונה לגן, וזה בדיוק השבוע של הטיול, אם אני אשאיר אותה בארץ אצל ההורים של בעלי (שהם בשבילה דמויות מוכרות ואהובות מאד), האם כדאי שהם יקחו אותה לגן מידי יום? או שלא כדאי להעמיס עליה 2 פרידות וכניסה לסביבה חדשה? החשש שלי הוא שאם היא תשאר בארץ, הכניסה שלה לגן תהיה קשה פי כמה, כי היא לא תסכים לעזוב אותי לכמה שעות מחשש שאני לא אחזור כמה ימים. מה בעניין הזה?

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים