הסרת משקפיים

דיון מתוך פורום  קרנית העין

13/06/2020 | 14:36 | מאת: א

שלום פרופ צדוק. רציתי להתייעץ איתך בנוגע להסרת משקפיים בלייזר. האם באופן כללי, עם שקילת הסיכונים ותופעות כמו יובש, אתה ממליץ על ביצוע הניתוח? האם תשובתך הייתה משתנה למי שרוצה לנתח בעתיד? ובנפרד, לאבא שלי יש קרטוקונוס. עברתי מספר מיפויי קרנית לפני שנתיים שם ראו אי סדירות בעין שמאל. נאמר לי שאני יכול לעשות את הניתוח (לא במכון כזה אלא אצל רופא עיניים). האם יש מקרים בהם זה עדיין אפשרי? גם אם אפשרי, היית ממליץ לעשות את זה? או שזה יותר מסוכן? אשמח לתשובה כללית וגם בנוגע למקרה שלי.

לקריאה נוספת והעמקה

ניתוח לייזר להסרת משקפיים הוא אחד הניתוחים היותר בטוחים בעולם. כמו כל ניתוח יתכנו סיבוכים. אם מיפוי הקרנית לא תקין ויש סיפור של קרטוקונוס במשפחה אז לא כדאי לעשות ניתוח לייזר מכול סוג

14/06/2020 | 20:55 | מאת: א

תודה רבה. מה הסיכון בביצוע ניתוח כאשר יש קרטוקונוס במשפחה או בעיה קלה בקרנית (שמאפשרת את הניתוח)? האם הקרנית תהיה רגישה יותר, וקיים סיכון שתתעוות במהלך הניתוח או שבתקופה שאחרי תשתנה שוב? אני כמובן לא רוצה לקחת סיכונים אבל מנסה להבין מה המשמעות. לגבי הסיבוכים - מה אחוזי ההצלחה? מה אחוז המקרים בהם מופיעים סיבוכים (כמו יובש) גם אם הניתוח הצליח?

מנהל פורום קרנית העין