UREA.PARVUM-PCR תוצאות בדיקת

דיון מתוך פורום  אבחון וטיפול במחלות מין

01/07/2019 | 16:52 | מאת: אלעד

היי ד"ר, מקווה ששלומך בטוב לי ולאשתי יש היסטוריה של UREA.PARVUM-PCR. אני יודע שהחיידק/טפיל הזה קיים גם במערכת הגופנית של נשים והוא לא בהכרח משהו שנדרש לטפל בו. עם זאת, להבנתי, מומלץ שלא יהיה בגוף, בייחוד כאשר גם ככה יש לנו היסטוריה בנושא הנ"ל שנבעה מטריכומונס שטופל בשלב מאוחר יחסי (וגם חשוב לי מאוד השקט הנפשי של אשתי שלא רגועה כאשר החיידק מופיע חיובי בבדיקות שתן). מסתמן כי עשינו טעות ובכל פעם אחד טיפל והשני לא טיפל באותו זמן, כך שהטיפול עזר, אבל כשניסינו שוב לקיים יחסים, כנראה שהדבקמו אחד את השנייה מחדש וכן הלאה. אף פעם לא טיפלנו בו-זמנית עם זטו. עכשיו שנינו רוצים לקחת את הטיפול בו זמנית ובאמת לפתור את זה אחת ולתמיד הטיפול שעזר לנו הוא 4 כדורי זטו בו זמנית (אשתי רגישה לדוקסילין). למיטב ידיעתי ונסיוני מהפעם הקודמת, השפעת הזטו נראית לאחר 48 שעות מרגע בליעת הכדורים, במידה ואני טועה, אשמח לדעת וללמוד כמובן. בפעם הקודמת, שנבדקתי ונמצאתי חיובי UREA.PARVUM-PCR, לקחתי 4 כדורי זטו, וביצעתי בדיקה לאחר 48-72 שעות והבדיקה יצאה שלילית ל-UREA.PARVUM-PCR. אשתי ביקרה עכשיו אצל עכשיו אצל רופא משפחה, שאמר לה שהוא היה באיזשהו כנס ושמע שם שעדיף לשני המטופלים לחכות 45 ימים(?) לאחר טיפול ורק אז לעשות את בדיקת ה STD כדי לבדוק אם ה UREA.PARVUM-PCR שלילי או חיובי. הבדיקות שאנחנו מבצעים הן בדיקות שתן. מאחר ואנחנו מנסים להיכנס להריון, אשמח אם תוכלו להכווין אותי מעט ולהמליץ לנו כיצד להתקדם? האם בדיקה לאחר 48 משקפת תוצאות אמת, או שבאמת נדרש מאיתנו לחכות 45 ימים, בתקופה הזו לא לנסות, ולהמתין לתוצאות הבדיקה לאחר 45 ימים? כאמור, אנו מנסים להרות ולא רוצים לגרום נזק טרם או במהלך הניסיונות, וכמובן לא לשלב ההיריון ו/או חס ושלום לעובר, ולכן חשוב לנו להיות חכמים יותר ובטוחים יותר בתהליך. בתודה מראש על המענה.

לקריאה נוספת והעמקה

אני מבין את המצוקה. זטו של 1 גרם בבת אחרת לשניכם זה טיפול טוב. הביקה בדרך כלל לדעת אם נפתרתם מהחיידק נעשית אחרי 30 יום. כי תשובה חיובית אחרי 48 שעות לא אומרת שעדיין החיידק חי. לעומת זאת אם התשובה כבר שלילת אחרי 48 שעות אפשר להיות בטוח.

04/07/2019 | 18:42 | מאת: טל

שלום דוקטור. נאמר לי שלא ניתן להפטר מהחיידק ואתה כתבת שאפשר. תוכל להסביר?

04/07/2019 | 18:48 | מאת: טל

אני רוצה להוסיף שאני אישה עם סימפטומים שהתחילו אחרי קיום יחסים עם גבר שיצא חיובי לאוראפלסמה פרבום באותו זמן, ובכל זאת רופא המשפחה שלי לא יכול להוציא לי הפנייה לבדיקת מעבדה לחיידק זה, והבדיקה הזאת לא מבוצעת לנשים כחלק מפאנל הבדיקות למחלות מין. מה עליי לעשות? גורמים אחרים לדלקת נשללו.

מנהל פורום אבחון וטיפול במחלות מין