הפרעות
דיון מתוך פורום פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה
שלום רב! בעבר סיפרתי לך על טיפול בסרוקוול במינון של 400 מ"ג לאורך תקופה שניב רמיסיה טובה, ובעקבות כך , הורדת המינון ל-300 מ"ג, שבעקבותיהן המצב חסר לסורו - יחסית באופן חלקי - וכלל מצבים פסיכוטיים, אך בגדול עדין היה בוחן מציאות, הפרעות בריכוז, בגלל התכנים במח, שהיו בעלי נסיגה התפתחותית. וכאבים פיסיים ממשיים. המינון הועלה ל- 400 מ"ג, ועברו כשלושה חודשים, וההטבה היא חלקית. על פניו הדברים בסדר, אך בניסון להתרכז בחומר לימודי - יש הפרעות שמונעות את הריכוז, ולא קשורות ביכולת לימודית. למשל , תוך כדי קריאה המילים נמחקות או משנות צורה, הפרעות מוחיות שונות שמקשות על הריכוז, ודבר שאפשר ללמוד אותו בקלות יחסית, מצריך השקעה כפולה. איני יודעת אם הקושי מתחדד בגלל לחץ של בחינה חשובה,והרצון להצליח, או יותר נכון פחד מכישלון. הדבר המאד מתסכל הוא, שקיימת יכולת לימודית גבוהה, שמופרעת, ומונעת השגים. איך אפשר להתגבר על הדבר הזה? האם כדאי לוותר על תעסוקה שמצריכה הפעלת המחשבה ולהתברג בתעסוקה שיטחית שלא מצריכה מחשבה? האם הדמייה מוחית יכולה להראות מה קורה במח , או חבל להחשף לקרינה מיותרת? האם קיים מכשיר שיכול למסך את ההפרעות? כמו"כ, מידי פעם יש התכווצויות של השרירים, עד כדי חוסר יכולת להניע קבוצות שרירים מסויימות, כך שאני לא חושבת שכדאי להעלות את מינון הסרוקוול, ויותר מכך חוששת להרגיל את הגוף למינונים גבוהים. הנזק שבהורדת המינון מ- 400 מ"ג ל-300 מ"ג - עדין ניכר, וההימור להוריד את המינון ל-300 הסב נזק לכל השיווי המשקל העדין שנוצר - ואני רוצה לקוות שזה עדין הפיך. ובכן, האם ככל שיחלוף זמן תהיה השתפרות נוספת בנטילה קבועה של 400 מ"ג? דרך אגב, בבדיקה, בשיחה ובהסתכלות רגילה, לא ניתן לזהות את הבעיות הנ"ל. האם קיימת שיטה בה אפשר לאמן את המח למסך את הדברים? האם קיים נזק נוירולוגי , שאפשר לעקוף אותו באיזשהי צורה? מודה לך מאד עבור השקעת המחשבה ותשובתך המשכילה! מיכל אני חוש
מיכל שלום, אין מקום לביצוע בדיקות הדמיה או צילומים. הם לא מלמדים אותנו שום דבר בעל משמעות של ממש. כיוון שיש בעיה להעלות במינון- האפשרויות היחידות הן להחליף טיפול, או לשלב בטיפול גם פסיכותרפיה. שני הכיוונים האלו צריכים להעשות בתיאום עם הרופא המטפל. בהצלחה.