כ"כ מבולבלת מכל הכדורים

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה

25/12/2007 | 15:19 | מאת: איריס

שלום רב ד"ר שמגר. שמי איריס, בת 39 נשואה ואם ל 3 ילדים גדולים. בשנת 95 תקפו אותי חרדות בפעם הראשונה.מאז טופלתי בקלונקס 0.5 פעמיים ביום, אך במשך השנים השתמשתי בכל מיני ערוצים נוספים , כגון הרפייה, טיפול פסיכולוגי <קצר ולא ממש יעיל>,דיקור סיני והצלחתי במשך שנים לשלוט בהן וללמוד לחיות איתן. עד היום בעצם לא ברור לגמרי למה לקיתי בתופעת החרדות, אני מניחה שזה יתגלה בקרוב כי פניתי שוב לטיפול פסיכיאטרי שישולב עם טיפול התנהגותי קוגנטיבי. לצערי הרב פניתי שוב היות ומצבי הנפשי החמיר בחצי שנה האחרונה.לקיתי בבעיית טחורים קשה שהביאה לבעיית קיבה ,בחילות, כאבים,צרבות בלתי פוסקות<לא נמצאו ממצאים פתולוגיים, עדיין בבירור וניסיון תרופתי>.כל אלה דירדרו את מצבי הנפשי וגרמו לחרדות מוגברות+תופעות פאניקה חדשות. הייתי נורא בלחץ מהטחורים שלא נרפאו והכאיבו תקופה של חודש וחצי. פניתי לפסיכיאטרית שהמליצה על תוספת של ציפרלקס 10 מ"ג פעם ביום. אני נוטלת את התרופות הבאות: אומפרדקס פעמיים ביום מודל - לקיבה עצבנית, אחד ליום קלונקס 0.5 -2 כדורים בלילה לפני השינה ולעיתים לפי הצורך במשך היום. וכעת הפסיכיאטרית הוסיפה ציפרלקס. אני נורא מפחדת לנטול את הכדורים הללו. מעולם לא נדרשתי לכ"כ הרבה תרופות, דבר שרק מוסיף ללחץ האטומי שממילא קיים בי. אלמלא אותה תקופת כאבים של טחורים וקיבה, לא הייתי נזקקת לציפרלקס שטרם ניסיתי. אני נורא חוששת לנטול אותו. האם כדאי לחכות קצת לפני שאני נוטלת אותו? התופעות שבעלון של הציפרלקס מדברות על התקפי פאניקה אפשריים במהלך השבועיים הראשונים, מה שנתפס אצלי כבלתי אפשרי כרגע. אני כ"כ מפוחדת מכל העסק, שזה רק מגביר אצלי את החשש. האם אפשר להתחיל במינון יותר נמוך בציפרלקס 10 מ"ג שלא יביא תופעות לוואי? את המודל הפסקתי לקחת לפני יומיים, למרות שהוא הרגיע את הקיבה. הרגשתי שהוא יוצר אצלי לחץ ופאניקה, כי כידוע הוא נועד בראש ובראשונה למצבים פסיכוסומטיים. אנא ייעץ לי לגבי הציפרלקס, כיצד להתחיל איתו מבלי לחוש בתופעות הלוואי. באופן כללי, האם היית ממליץ לי דבר נוסף לאור הסיפור <הארוך שלי, אני יודעת ומתנצלת> שלי?? לתשובתך אודה בברכה ותודה איריס

לקריאה נוספת והעמקה
25/12/2007 | 22:44 | מאת: ד"ר עופר שמגר

איריס שלום, נראה שבסך הכל את בידיים טובות כעת. אמנם מדובר בבעיה מורכבת (כמו שאת בעצמך מרגישה) אבל עם קצת התמדה וסבלנות אני משוכנע שיחול שיפור ניכר במצב שלך. אפשר להתחיל לקחת חצי כדור ציפרלקס ל 3-4 ימים ואח"כ כדור שלם. מצבי חרדה בתחילת הטיפול נדירים יחסית, כך שאינני רואה סיבה של ממש לחשוש מכך. הטיפול בציפרלקס בד"כ מניב תוצאות מהירות ויעילות. המון הצלחה!!!

26/12/2007 | 09:29 | מאת: איריס

תודה רבה ד"ר שמגר, כפי שחשבתי לנסות, חצי כדור למס' ימים, אך רציתי להיות בטוחה שאני פועלת כשורה. עלה והצלח ותודה על תשובתך המהירה.

מנהל פורום פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה