תופעות לוואי לציפרלקס

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה

02/11/2007 | 18:24 | מאת: n

שלום רב, אני נוטלת ציפרלקס 10 מ"ג ביום מזה שבועיים לטיפול בדיכאון. כרגע אני מיואשת מאוד ממשקל הגוף שלי מאחר והעלתי הרבה במשקל במהלך החודשים האחרונים - טרם נטילת הכדור. מהרגע בו ניתנו לי הכדורים (לפני שלושה שבועות)ושמעתי על אפשרות של עלייה במשקל - אני בהיסטריה שמא אפשרות זו תתממש ("זה מה שחסר לי עכשיו..להעלות עוד יותר במשקל ממה שכבר העלתי").. לקח לי שבוע שלם להתגבר על כל הפחדים הקשורים בנטילת הכדורים, כאשר במהלך שבוע זה התחלתי דיאטה קפדנית וירדתי קילו וחצי. מאז שהתחלתי בסופו של דבר ליטול את הכדורים (כאמור, לפני שבועיים) החרפתי את הדיאטה ואני מקפידה על פעילות גופנית למרות העייפות. למרות כל זאת, לא ירדתי גרם וחצי גרם בשבועיים האחרונים ואני לא מוצאת סיבה הגיונית לכך מלבד הכדור עצמו (התחלתי את הדיאטה סך הכל שבוע קודם לכן כך שלא מדובר על "התקעות" במשקל שלאחר תקופה ממושכת של דיאטה). אני מאוד מתוסכלת שכן אני מרגישה רע מאוד לגבי משקל הגוף שלי ולא רואה תוצאות. אמנם לא העלתי במשקל - אבל גם לא ירדתי. החשש שלי הוא שאם אמשיך בדיאטה- אולי לא אעלה במשקל, אך גם לא אצליח לרדת, ולהישאר במשקל הנוכחי זו אפשרות בלתי נסבלת מבחינתי. שאלתי היא - בהנחה שהשמנה (או במקרה שלי - חוסר יכולת לרדת במשקל למרות הקפדה על דיאטת הרזייה) היא תופעת לוואי של הכדור, האם התופעה חולפת בתום תקופת ההסתגלות לכדור (עם חלוף שאר תופעות הלוואי - בחילות וכו') או שכאשר מדברים על השמנה, מדברים על תופעת לוואי מתמשכת שלא נעצרת כל עוד ממשיכים ליטול את הכדורים? (אני יודעת שיש הטוענים שהעלייה במשקל היא אך ורק תוצאה של אכילת יתר עקב רעב מוגבר, ושהציפרלקס עצמו לא גורם לעלייה, אך הפסיכיאטר שלי אמר שיש גם חלק מזערי בעלייה במשקל לכדור עצמו ללא כל קשר למידת האכילה. בנוסף, אני מרגישה שאני "ההוכחה החיה" לכך מכיוון שאין לי כל ספק שהקפדתי על מכסת קלוריות נמוכה ופעילות גופנית).

לקריאה נוספת והעמקה
03/11/2007 | 23:36 | מאת: ד"ר עופר שמגר

שלום רב, משקל לא נוצר יש מאין. בפיזיקה קיים חוק שימור המסה. מה שנכנס פחות מה שיוצא זה מה שנשאר.... כלומר- אם את מוציאה יותר קלוריות ממה שאת מכניסה אז תרדי במשקל. לפעמים לא רואים תוצאות בזמן קצר, ובחלק גדול מהדיאטות הירידה הראשונית במשקל (בשבוע הראשון) היא בכלל ירידה של נפח נוזלים ולא שומן, כך שיכול להיות שהסיבה ש"הפסקת" לרדת למרות אותה דיאטה היא שמעבר לנוזלים שירדו את מאוזנת מבחינה קלורית- כלומר מה שיוצא זה מה שנכנס. יתכן שעם השיפור במצב הרוח תוכלי לשלוט יותר טוב בתזונה ותרדי עוד. אז עוד קצת סבלנות, ואני מאמין שהמצב ישתפר. בהצלחה.

04/11/2007 | 18:25 | מאת: n

ראשית, תודה על המענה אבל..לא קיימות תרופות האחראיות לעלייה במשקל ללא כל קשר לחוק שימור המסה(בגלל פגיעה בחילוף החומרים/ אגירת נוזלים וכו')? למשל סטרואידים..

מנהל פורום פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה