קלונקס

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה

24/10/2013 | 19:05 | מאת: נטלי

אני בת 38 וסובלת 10 שנים מפיברומיאלגיה. הראמטולוג המליץ לי ליטול קלונקס להרגעה ושינה טובה ואני נוטלת כ- 5 שנים את הרתופה. מאז אני מרגישה עצבנית ורגזנית, לא הנחתי שזה מהתרופה, רק לאחר שקראתי על תופעות הלוואי קישרתי את הדברים. ניסיתי להפסיק בהדרגה אך לא נרדמתי לילות. הרופא לא מעוניין שאני יפסיק. שאלתי- האם תרופה זו אכן גורמת לעצבנות ורוגז? האם ניתן להפסיק ולחזור לישון ללא התרופה?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום נטלי, עצבנות ורגזנות אינן תופעות לוואי רגילות של קלונקס, אך אין לשלול זאת. יש רק דרך אחת לדעת אם קלונקס גורם לך לעצבנות ורגזנות וזה- להפסיק את הטיפול. לפני שעושים זאת כדאי שתעברי עם הפסיכיאטר המטפל טוב טוב על היסטוריית התרופות שלך- האם לקחת כבר בעבר תרופות כאלה (לפני 5 השנים האחרונות)? האם היו לך תופעות לוואי כאלה בעבר ומאיזה תרופות? והאם הפסקת טיפול בקלונקס או תרופה אחרת מאותה משפחה עזרה? קלונקס אינו טיפול מקובל לפיברומיאלגיה ולכן צריך לחשוב על תרופה אחרת. חוסר שינה בעת הפסקת קלונקס, במיוחד אם זו הייתה הסיבה לטיפול בקלונקס מלכתחילה, הוא דבר שכיח. אפשר לחדש את הקלונקס, או לנסות תרופת שינה אחרת.

מנהל פורום פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה