מציק לי ועצוב לי על טעות שטעיתי

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה

06/10/2013 | 13:03 | מאת: ל

פעם עשו איתי טעויות ושלחו אותי לשיקום נוירופסיכולוגי במקום שיקומים אחרים בעקבות פגיעת ראש בתאונת דרכים, ונתנו לי מורה פרטית סטודנטית לחוינוך מיוחד כמה שעות ביום. בסוף נשברתי וניסיתי להתאבד ונתנו לי אנפרניל ואחרי כמה זמן זה החריף. הרבה שנים אחר כך ידיד טוב שלי שהיה בהמון מצוקות משפחתיות ואושפז בכפיה וראיתי אותו בחופשה בתקופה שהייתי בהתחיבויות אחרות שסתם לקחתי על עצמי וראיתי שהוא מקבל את התרוםפה הארורה הזאת ומאוד נלחצתי. הסוף היה כשכננתי לבקר אותו בבית ובטלפון נתתי התחיבות שאני באה למישהו בטלפון והוא קיבל חופש והייתי צריכה לבוא לאבא שלי והבטחתי לבוא למחרת במוצאי שבת ואבא שלי החזיר אותי הביתה ולא היתה לי אגורה שחוקה כי הייתי אז בשיעורים פרטיים אצל גזלנית כי הייתי לפני בחינה במכללה והתנגשו אצלי המון ערכים ולא בקשתי מאמא שהיתה בפשיטת רגל ואמרה לי שאין לה כסף או מאבא כסף ולא היה לי כסף למונית או לאוטובוס ולא באתי אליו ולמחרת בבוקר אחרי לילה של הרגשה רעה עם בסיס התקשרתי אליו בשביל לבוא אליו וענו לי אחרים לא לבוא ובאתי והרע מכל קרה ואני ראיתי לפני זה חבל במטבח שלהם ורציתי לקחת אותו והוא אמר לי שזה של אח שלו ואח שלו אמר לי שזה שלו וגם כשרציתי לקחת את זה בלי שיראו לא עשיתי את זה. בכל מקרה חשוב לי לפרספ מנסיון שאנפרניל זאת תרופה מאוד מסוכנת וחובה להפסיק את השימוש בה גם כאפשרות שניה או שלישית ובכל מקרה. כמו כן אני רוצה לשאול אם כבר הפסיקו לחלוטין את השימוש בה. ממה שידוע לי היא נגד דיכאון אבל גורמת לשינויים קיצוניים במצב רוח אולי באופן מחזורי ואולי לאחר הפסקת נטילתה שקורית מכל מיני סיבות לפני הזמן ולאובדנות חזקה ולהתאבדות.

לקריאה נוספת והעמקה
08/10/2013 | 21:12 | מאת: ד"ר גבריאל ברקאי

שלום ל, ידיד טוב שלך התאבד ואתה מרגיש אשם שלא מנעת את זה. אני מצטער שזה קרה לו ושאתה מרגיש ככה. עם זאת, אני חייב להגיד לך שלמיטב ידיעתי אנפרניל לא גורם לאנשים אובדנות. התרופה לא עוזרת לכל מי שלוקח אותה והיא יכולה גם לגרום תופעות לוואי. דיכאון למרבה הצער, כין גורם לאובדנות ובשיעור לא קטן, תרופות נוגדות דיכאון כמו אנפרניל לא תמיד מצליחות למנוע זאת.

09/10/2013 | 10:14 | מאת: ל

אין לי מקום לכותרת:זה מוזר הייתי במצוקה לפני הרבה שנים וניסיתי להתאבד ונתנו לי אנפרניל וזה שיפר את המצב שלי ואחר כך ניסיתי להתאבד כמה פעמים ואמא שלי ביוזמתה הפסיקה לי את זה ודברים מאוד דומים קרו לידי שלי וכל הפסיכיאטרים מתעקשים שזה לא קשור. יש לי תחושה שמסתירים משהו מהמטופלים.

09/10/2013 | 10:26 | מאת: ל

תופעות לוואי זה לא נחשב? למיטב ידיעתי תופעות הלוואי של אנאפרניל חזקות מאוד וקשות מאוד ומסוכנות כל כך שהתועלת שבתרופה הזאת מתגמדת ואף נעלמת.

מנהל פורום פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה