בן זוג עם סכיסופרניה

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה

29/09/2013 | 22:42 | מאת: לי

שלום רב שמי לי ואני בת 27 חבר שלי בן 28. לפני כחצי שנה הוא סיפר לי שהתפרץ לו סכיזופרניה שהיה בן 16.. ואישפזו אותו.. פעם שניה ששוב היה לו התקף זה שהיה בצבא עקב שינוי הכדור (התנדב שנה) ואז שוב אושפז. הזוגיות שלנו מדהימה!! ואני מאחלת לכולם כזה בן זוג מדהים.. אק משום מה בימים האחרונים המידע הזה שיש לו סכיזופרניה מציק לי.. עד עכשיו זה כלל לא הציק.. חשוב לי להגיד שכבר 10 שנים הוא מאוזן.. בגלל שלאחרונה אני מוטרדת יותר רצתי לשאול האם יש לי ממה להיות מודאגת? .. בהתחלה פחדתי שזה מדבק והבנתי שלא.. ואחר כך התחלתי לחשוב קדימה.. אם נתחתן וייהיו לנו ילדים ויום אחד הוא יקבל לי התקף?? מה אז?? כל הזמן שאני שואלת על זה הוא אומר שכבר עשר שנים הוא מאוזן.. השאלה שלי היא: מה אני אמורה לעשות עם המידע הזה?? תודה

לקריאה נוספת והעמקה
30/09/2013 | 08:20 | מאת: ראובן

אין תשובה חד משמעית לשאלה שלך. יתכן מאוד שהוא מאוזן וחזר לתפקד. באותה מידה אפשר לומר שגם אם עברו הרבה שנים מאז שחלה, זה לא מונע חזרת התקף. במילים אחרות את בדילמה קשה וקשה לתת לך תשובה ברורה.

30/09/2013 | 08:34 | מאת: ד"ר גבריאל ברקאי

שלום לי, ראשית אני צריך לחזק את הנתון החשוב והנכון שהזכרת- סכיזופרניה אינה מחלה זיהומית ואינה מדבקת בשום צורה. סכיזופרניה היא מחלה כרונית וזה אומר שמי שהיו לו שני התקפים נמצא בסיכון לקבל התקף גם בהמשך כי המחלה אינה חולפת לגמרי. אבל עם השנים הסיכון לכך יורד ואם אדם נמצא במצב של איזון טוב עם טיפול תרופתי במשך 10 שנים וממשיך ליטול אותו, הסיכון להחמרה הוא קטן. לסכיזופרניה יש גם מרכיב תורשתי. אדם שיש לו סכיזופרניה, יש בערך 10% סיכון שגם לילדיו תהיה סכיזופרניה (בעוד שבאוכלוסיה הכללית יש סיכון של 1%). למול זה עומדת השאלה מה הסיכוי שתמצאי פעמיים בן זוג מדהים, שאוהב אותך, את אוהבת אותו והוא גם אדם אחראי וכנה שמשתף אותך בצורה אמיתית בכל מה שאת צריכה לדעת לגביו, לא רק הדברים הטובים. חשוב לי גם להגיד לך, מעבר לנתונים שמסרתי לך, שהשאלה מה לעשות עם הנתונים האלה איננה שאלה רפואית ואין לדעתי תשובה נכונה אחת כללית. זו החלטה אישית, גדולה וחשובה.

מנהל פורום פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה