השפעה של הפסקת טיפול בזיפרקסה

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה

23/09/2007 | 15:20 | מאת: מתוייגת

במהלך "הסתכלות פסיכיאטרית" הוזרקה לגופי זיפרקסה למיטב ידיעתי על טופס השחרור כתוב בכתב יד שטופלתי בקלונקס (לאחר שהתלוננתי על כאבי שרירים חזקים), למיטב ידיעתי לא נתנו לי כדורים אחרים ליד המילה ZYPREXA מופיע כיתוב בכתב יד לא בורו שנראה כמו 5REEG האם זה מתייחס למינון הזריקה?? מהו טווח ההשפעה של זריקה כזאת?? מעבר לקלונקס במשך כ-10 ימים לא היה כל "טיפול המשך" - מבחירתי סבלתי מאד באותה תקופה מדפיקות לב מהירות, כאבים בצד שמאל, דיבור מהיר באופן בלתי נשלט, פרנויה קשה, תזזיתיות וכדומה לא יכולתי לסבול את עצמי ברוך השם זה עבר תוך כחודשיים האם תוכל להבהיר לי מה קרה לי???

לקריאה נוספת והעמקה
23/09/2007 | 23:36 | מאת: ד"ר עופר שמגר

כנראה מדובר בזריקה של זיפרקסה 5 מ"ג (מינון מקובל). זה משפיע לכמה שעות, פחות מיממה, ונעלם לחלוטין מהגוף ללא עקבות. יתכן שחלק מההרגשות שחשת קשורות ישירות למשבר הנפשי שהביא אותך מלכתחילה לאישפוז. קצת קשה לי לדעת בלא שראיתי אותך אז. איזו אבחנה כתובה על טופס השחרור?

24/09/2007 | 10:59 | מאת: מתוייגת

מה אמורה להיות ההשפעה?? באופן אישי עצם ההזרקה גרמה לי להתפרצות זעם (יש לזכור שהייתי קשורה!) ולכך שלא ישנתי כל הלילה, כאשר מחמש בבוקר עד שבע אף אחד לא שמע את קריאותי ל"מים!!!!" אחר כך ישנתי במשך 36 שעות ברציפות והייתי מטושטשת במשך עשרים וארבע שעות נוספות האם זאת "השפעה של כמה שעות????" המצב איתו הגעתי היה הסטרי, תקפו אותי והאשימו אותי בתקיפה אבחנתי כ"סובלת ממצב פסיכוטי ומסוכנת לעצמה ולסביבה" כאבחון ראשונה ש"הצדיק" את הכפיה. השתחררתי עם אבחנה של "הפרעת אישיות גבולית עם רמיסיה חלקית" הא הא הא אני באמת אדם אקסנטרי (לא מאד אבל אני אומנית, מה לעשות??) באמת הייתי במצוקה קיומית בסיסית (סכסוך העסקה וצו גרוש מהמבית, ובמקביל הטרדות מצד המשפחה) כל מה שעשיתי זה לצעוק על המעסיק שלי בטלפון ולהתנגד לאשפוז כפוי ש"הוצע" לי כפתרון "סופי" לכל בעיותי הייתי מאד נרעשת ונסערת בעקבות זה שהופיע לי פסיכיאטר בפתח הבית בלי תאום איתי בשעה שישבתי עם לקוחכ ומאד כועסת על הפרת הפרטיות והביזיון סרבתי לדבר איתו והא טען "שסרבתי לבדיקה מרצון" למרות שלא הסביר לי שזהו חלק מהליך סטנדרטי של אשפוז בכפיה לא נאמרו לי מהן זכויותי כשהגעתי למחללקה לא נאמר לי מה הקריטריונים שעל פיהם מאשפזים לא נאמר לי שמותר לי להזמין עורך דין לא נאמר לי שתוך 24 שעות (כמדומני??) צריכה לראות אותי ועדה, וועדה כזאת לא התקיימה עד היום הרביעי של האשפוז וגם אז לא נאמר לי שמדובר בועדה לא נשאלתי, לא במהלך הבדיקה הכפויה ולא בהמשך השבוע ש"ביליתי" במחלקה אף שאלה לגבי הטענות הספציפיות שהיו "ראיות לכאורה" לזה שאני מסוכנת ותוקפנית אף אחד מאלה שעל פי ההאשמות שנודע לי עליהן רק עתה לאחר שלוש שנים, "תקפתי אותם ברחוב ללא סיבה" לא הגיש נגדי תלונה ולא צרף את שמו למכתבים שהקרובים לי הוציאו "לטובתי" אין ספק שתופעות הפארנויה הקיצונית שנתקפתי בה בעקבות כל זה אינן קשורות בהכרח לתרופה אבל אני כן מאמינה שיש תופעות לוואי גם לתרופה עצמה כאשר (וגם לא כאשר) אין טיפול המשך (אליו סירבתי בכל תוקף והצלחתי להשתחרר בעזרת ועדת ערר, שאמנם שחררה אותי מצו טיפול תרופתי כפוי אבל אישרה מחדש את ה"אבחנה" של המחלקה) אודה לך מאד אם תאמר לי מהן תופעות הלוואי של התרופה זיפרקסה למען אדע תודה

מנהל פורום פסיכיאטריה - ייעוץ והכוונה