ברך עם ולגוס וכאבים

דיון מתוך פורום  הליכה וניתוח תנועה

28/03/2015 | 12:09 | מאת: אלישע

רקדתי בלט 20 שנה. יש לי אוסטאורטריטיס בברך שמאל וואלגוס של 10 מעלות. כאבים בהליכה בצד הלטראלי ולעיתים בברך עצמה, צליעה וכן כאבים בשריר ה4 ראשי בירך בכל קימה מהכסא הוא מתכווץ ולא מתאפשרת תנועה.הירך כואבת גם בהליכה. עד היום ניתוח להחלפת טופלתי באופן שמרני לסוגיו השונים, וכן פילאטיס פעמיים בשבוע כולל נעלי אפוסתרפיה. מאחר והכאבים נמשכים ופוגעים בתפקוד היומיומי שלי החלטתי לעשות את הניתוח להחלפת המפרק. להפתעתי בניגוד לדעתם של מס אורטופדים, נעשתה לי זריקה אבחנתית הן לברך והן לירך הרופא החליט שזהו לא מקרה לניתוח ויש לעשות בירור אצל אורטופד גב. האם הליכה עם ולגוס גורמת לנזק מצטבר למערכת השלד ? מה ניתן לעשות כדי שלא ייגרם נזק נוסף .גם הברך הימנית מתחילה להשחק וכן מתחילים לראות סימני שחיקה ראשוניים במפרק הירך.

לקריאה נוספת והעמקה

אלישע שלום התיאור של המצב שלך מעט חסר, כיוון שלא ידוע לי בן כמה אתה וכמו כן האם עדין מאד אקטיבי ורוקד. תיארת כאב בהליכה בצד הלטרלי אך לא ברור של מה? הירך? הברך. השוק? במצבים כאלה הייתי מיעץ לגשת להבדק אצל פיזיותרפיסט מומחה בניתוח הליכה ואם המצב אכן כזה חריף ומציק אז להבדק במעבדת הליכה. מעבדה תדע לאתר את הדילמה של מהו מקור הכאב. מצרף מאמר בנושא http://www.imacs.co.il/prod.asp?id=63 לגבי נושא הוולגוס והשפעתו, אזי התשובה חיובית לסיכום, ממליץ להבדק בדיקה קלינית מקיפה בנושא. בברכה סאם www.imacs.co.il

13/04/2015 | 22:49 | מאת: אלישע

סאם שלום. קראתי את תשובתך ואת המאמר שצרפת. מה שכתוב שם הוא תיאור מתאים למצבי. לכן לא ברור לי מדוע האורתופד חושב שהכאב לא מגיע מהברך וממאץ השרירים הנושאים את הגוף.לפני מס ימים עשיתי בדיקת מיפוי עצמות והתשובה היא:הדגשה בחוליות C4.C6-7.D3/D5-8.S1.L3-5 שינויים ספונדילוטיים. שינויים אוסטיאוארטריטיים בפרקי הירכיים מודגשים יותר משממאל. שינויים אוסטיאארטריטיים קשים בפרקי ברכיים. הדגשה בפטלה משמאל-כונדרומלציה סינוביטיס קשה במדור הלטרלי בשני פרקי הברכיים חשד לקרע ניווני בסהרון החיצוני דו צדדי . מה כל זה אומר? אציין שגילי הוא 65.אני בתחושה של מבוי סתום כרגע. להמשיך לתפקד כך כבר בלתי אפשריגם כאבים וגם צליעה. מה עושים במקרה שכזה. האם יישור וולגוס יאפשר לי התייישרות בהליכה כולל זוקפי הגב? היום אני נוטה קצת קדימה במותן בהליכה, או שעלול לגרום לשינויים נוספים באפקט שרשרת? אציין כי גם בלילה יש לי כאבים ולעיתים מצטרף גם כאב גב תחתון רק בצד השמאלי,המתפשט לאורך כל הרגל השמאלית. חשבתי שבאפוסתרפיה המעבדה היא מעבדת הליכה? אודה לך אם תוכל להשיב לי על שאלתי זו בהקדם.

מנהל פורום הליכה וניתוח תנועה