עיוות וחוסר הסתגלות למשקפי ראייה

דיון מתוך פורום  אופטומטריה, משקפי ראייה ושמש ועדשות מגע

28/09/2016 | 17:31 | מאת: יוליה

שלום, אשתדל לתמצת את שאלתי כמה שניתן. במשך כעשור אינני מצליחה להתרגל למשקפי ראייה, בהתחלה המספר היה נמוך אז הצלחתי לתפקד בלי משקפיים, עם השנים המספר גדל וכבר לא הצלחתי להסתדר ללא משקפיים. כל פעם שעשיתי בדיקה בדיקה והזמנתי משקפיים אף פעם לא הצלחתי להתרגל אליהם, הרכבת המשקפיים תמיד הייתה מלווה בכאבי ראש ובתחושת לחץ, לא ויתרתי וניסיתי בכוח להתרגל במשך שבועות לכל המשקפיים שאי פעם הזמנתי. פניתי לאופטימטריסטים שונים, ניסיתי סוגים שונים של מסגרות, פעם אמרו לי שיש צילינדר, פעם שיש פריזמה וכך זה נמשך עד שפשוט החלטתי להזמין עדשות מגע. אני כבר שנים עם עדשות ורואה מצויין, אבל זה קשה להיות עם עדשות כל היום, בסוף יום העיניים כבר נהיות אדומות ו"עייפות". לאחרונה שוב ניסיתי להזמין משקפי ראייה ושוב אותו הסיפור, הראייה דרך המשקפיים מעוותת לא משנה כמה אני מנסה להתרגל. האם ידוע למישהו על המצב הזה? האם יש בדיקות נוספות מעבר לבדיקה הרגילה שאני צריכה לבקש? או לחילופין המלצה על עדשות מגע טובות שיכולות להיות כל היום בעין ושלא אצטרך "לגרד" אותן בסוף היום? תודה מראש, יוליה.

לקריאה נוספת והעמקה
05/10/2016 | 19:05 | מאת: אורה אבזבקייב

שלום יוליה, התופעה שאת מתארת מאפיינת בד"כ אי הסתגלות/סבילות לצילינדר בעדשות משקפיים.אכן פיתרון טוב במקרים כאלה הוא הרכבת עדשות מגע, אך יש לזכור כי לא מומלץ להיות תלוי אך ורק בעדשות מגע. האם ניסוי לתת לך משקפיים ללא צילינדר בעבר?

06/10/2016 | 01:05 | מאת: יוליה

משקפיים עם צילינדר עשו לי רק פעם ואחת ומהר מאוד הבינו שזאת לא הבעיה שלי. כאבי הראש בהרכבת משקפיים נובעים מכל שאר זוגות המשקפיים אשר ניסיתי ללא צילינדר. ספציפית בזוג האחרון שהזמנתי נתתי לכמה מחברי עם מספר דומה להרכיב אותם וגם הם אמרו שהעיוות בראייה הוא לא רגיל אז אני מבינה שפשוט "חסכו" עלי במקום האחרון שהייתי בו. ללא קשר למשקפיים האחרונות, כל שאר הפעמים הרכבת המשקפיים הייתה מלווה בכאב ראש בלתי נסבל ואם ניסיתי בכל זאת בכוח להתרגל אליהן במשך תקופות ארוכות אז המצב הגיע גם לכאבים בצוואר ותחושת בחילה אפילו אחרי הרכבה ממושכת. זה קרה כל פעם לא משנה איזה מספר שינו לי וגם כשניסיתי סוגים שונים של מסגרות. כמובן שבדקתי שהמשקפיים לא סתם לוחצות לי חזק מידי על הרקות ושלא זו הבעיה. יכול להיות מצב שמישהו פשוט לא יכול להרכיב משקפיים? זה קיים? ואם כן אז יש לזה פיתרון אחר או עדשות שמותאמות במיוחד לשימוש ממושך? שקלתי לייזר אבל לצערי כל פעם שאני עושה בדיקת ראייה המספר שלי תמיד גדל ברבע..

מנהלי פורום אופטומטריה, משקפי ראייה ושמש ועדשות מגע