בעית הסתגלות במשקפי מולטיפוקל חברת אסילור

דיון מתוך פורום  אופטומטריה, משקפי ראייה ושמש ועדשות מגע

10/02/2015 | 12:42 | מאת: איציק

שלום לכם, אני בן 40 והאופטומטריסט שלי הציע לי לעבור למולטיפוקל בגלל שיש לי קריאה מספר 1 כרגע. אני מתקשה ללכת ברחוב ובעבודה ובפעולות כמו מחשב או קריאה מסתדר יותר טוב אבל גם קצת בעיתי או להתגלח וכו. ברצוני לדעת מה לעשות הטישטוש כל כך חזק שאני לא מסתדר בכלל ברחוב ועשיתי את התעלה הרחבה ביותר שיש ועדיין רואה מאוד מטושטש בצדדים. האם כדאי לי להפריד את המשקפים לקריאה ומשקפי ראיה למרחק מתחלפות בשמש? האם יש תעלות יותר גדולות כמו עדשות לרחוק? כרגע חזרתי שוב למשקפי מרחק שעשיתי נוספות למקרה צורך עקב הרגשה נוראית מהמולטיפוקל לאחר מספר ימים שהלכתי איתם למרות המלצת האופטומטריסט לנסות עוד שבוע ואם נצטרך יורד לי רבע מספר או יכוון את האפון וכו. תודה מראש, איציק

לקריאה נוספת והעמקה
12/02/2015 | 20:33 | מאת: זויה גוזמן

שלום רב! ישנם מספר דברים שיכולים לגרום לטישטוש ואי נוחות במשקפי מולטי פוקל: 1.קודם כל יש לבדוק האם המרשם במשקפיים מותאם כמו שצרים ועונה על צרכי הראיה שלך.(לרחוק ולקרוב). 2. כדאי מאוד לבדוק שהתכנון של העדשות נעשה בצורה מדויקת והאישון נמצא במקום הנכון ביחס לעדשה. במידה והסימון לא היה מדויק, האישון יכול להכנס לאיזור הקריאה גם כשאתה מסתכל לרחוק וזה יכול לגרום לטישטוש וקושי רב להיות עם המשקפיים. 3.יש לבדוק שהמסגרת מכוונת היטב. הטישטוש לרחוק יכול להגרם כתוצאה מכך שהמסגרת יושבת גבוה מדי והאישון נכנס לאיזור הקריאה. 4.בחברת אסילור יש מספר סוגים של עדשות מולטיפוקל, בחלקם תעלה רחבה יותר, בחלקם פחות. באיזה סוג עדשה מדובר? אל תוותר כל כך מהר על משקפי מולטי פוקל. אם הם מותאמים היטב זה יכול להיות פיתרון מעולה לאנשים שזקוקים למשקפיים לרחוק וגם לקרוב.תחזור לאופטומטריסט לבדיקה חוזרת.

15/02/2015 | 10:14 | מאת: איציק

אני עשיתי את העדשה הכי אחרונה שלהם שיש ככה אמר לי האופטומטריסט שלי עלו לי יקר. היה לי בעיה פעם במשקפי מרחק שהיו דקות במיוחד וראיתי אנשים מעוותים בצד העדשה עד שלא הוחלפו באחרות לא יכולתי להמשיך איתן. אני חושש הטישטוש בצד העדשה גורם לי לבעיות בראיה וגם הבדלים רחוק וקרוב יש לי רגישות מאוד גבוהה לזה משהו בעיניים שלי נראה לי. איזו משקפי קריאה ממולצות לי לעשות אני עובד הרבה בקריאה והכנת חומר לסריקה ומול מחשב רוב היום ואני צריך לסתובב איתן בין שתי עמדות של מיון דואר וכו אני צריך משהו עם עדשה רחבה ללא טישטוש בצד אם יש? שבוע טוב.

מנהלי פורום אופטומטריה, משקפי ראייה ושמש ועדשות מגע