עזרה במספר של בדיקת ראיה

דיון מתוך פורום  אופטומטריה, משקפי ראייה ושמש ועדשות מגע

21/05/2019 | 16:15 | מאת: יעל

היי, אני מגיל 15 עם עדשות מגע קשות. כיום בת 43. הפעם האחרונה שעשיתי עדשות קשות המספר לא טוב ואני מוצאת עצמי הולכת וחוזרת לתיקון מספר.כך במשך שנה הריץ אותי האופטומטריסט עד שנשברתי. כתוצאה מכך היו לי כאבי ראש וכו'.. התחיל לומר שאני פוזלת וסובלת מזוקן ראיה. לבסוף רופא עיניים קבע לי מספר: ימין sph:-1.25 cyl:-1.25 AXIS:20 שמאל sph:-1. cyl:-1 axis:160 שאלתי: האם זה מספר משקפיים לקצר ראי או שזה מראה על זוקן ראיה? האם המספר הזה יתאים גם לעדשות קשות? תודה

לקריאה נוספת והעמקה
21/05/2019 | 16:30 | מאת: אורה אבזבקייב

שלום יעל, זוקן ראייה מתחיל להופיע בין גיל 40 ל -45. בבדיקה הנ"ל אין התייחסות למצב הקריאה שלך. לגבי המרשם, לא ניתן להזמין עדשות קשות לפי מרשם זה, יש צורך בבדיקת התאמה לעדשות קשות.

22/05/2019 | 11:17 | מאת: יעל

היי, שאת אומרת התאמה לעדשות קשות.. את מתכוונת שהעדשה תשב טוב על העין או מבחינת זה שהמספר יהיה שונה מהמרשם? שכחתי לציין שרשם במרשם גם PD=60 ועוד דבר הוא אמר בע"פ שאני לא צריכה פריזמה או ביפוקל. כלומר מספר רגיל. האם המרשם הזה הוא לא לזוקן ראיה? שאלה אחרת לגמריי: כפי שאת מבינה אני כעת בבעיה לא מסתדרת עם העדשות שעשו לי ובסוף רופא עיניים קבע לי מספר. אני כן מרגישה שינויים בעיניים.כבר עברה שנה ואני מרגישה שכתב קטן מקרוב ( כשעוצמים כל פעם עין) אני מתחילה לראות מטושטש. כרגע גם כואבת לי העין נקודתית וחשבתי שזה דלקת אך רופא אמר שאין לי דבר. אני גם רואה טשטוש בעין הזו( מרוח)מדי פעם האם זה כתוצאה מיובש? או שאולי זוקן ראיה גורם לכאבים ושפתאום רואים מרוח בעין? לדעתך, למי שיש לו זוקן לא ראוי שירכיב עדשות מגע? תודה שוב. אני קצת מבולבלת מה יש לי כי כל אחד אומר משהו אחרולכן גם לא יודעת אם לעשות משקפיים או עדשות מגע.

מנהלי פורום אופטומטריה, משקפי ראייה ושמש ועדשות מגע