כאבים בצד שמאל מתחת לצלעות

דיון מתוך פורום  כירורגיה של הכבד, דרכי המרה והלבלב

17/01/2010 | 19:07 | מאת: דלית

אני בת 72 אני בדרך כלל בריאה ופעילה, לפני כחודש וחצי החלו לי כאבים בצד השמאלי של הבטן ממש מתחת לצלעות. מין הרגשה של נפיחות, והתכווצויות לפעמים. וכאב בעיקר אחרי פעילות גופנית, ותרגיל לשרירי בטן, הדבר מופיע גם כשאני צועדת לשיפור הכושר.עלי לציין שהפעילות הגופנית שאני עושה בהתמדה אבל בדרגת קושי די קלה. ובכל זאת, גם לאחר הפוגה של שבועיים חזר הכאב שוב. רופא המשפחה שלי נתן לי כדורים נוגדי דלקת. אני לא אוהבת לקחת כדורים מבלי שתהיה אבחנה. שאלתי: האם אפשר לשער מה הכאב? האם יש בדיקות שיכולות להצביע על הבעיה?

לקריאה נוספת והעמקה
21/01/2010 | 18:57 | מאת: ד"ר גיל אוחנה

את צודקת, הסדר הוא קודם אבחנה ואח"כ טיפול. מכל מקום הייתי מתחיל בבדיקות דם כלליות, ממשיך באולטרהסאטונד בטן עליונה ותחתונה ובמידה ולא עשית עד היום קולונוסקופיה או לפחות לא בעשר השנים האחרונות אז הגיע הזמן.

28/03/2010 | 05:32 | מאת: ישי

שלום אני בן 47 בריא בד"כ ואיכפת לי מהבריאות שלי מאוד.( רקע משפחתי 2 הורי עם אירועי מוח לאבא גם התקפות לב ואלצייהמרוכולסטרול לשניהם ) המון שנים הכאב מופיע די באקראיות, לפעמים מזוהה עם כעס או לחץ ולפעמים כלום מבלי סיבה נראית לעין. בדיקות אולטרסאונד וקונוסקופיה לא הרעו דבר. הרבה זמן חשבתי שאולי זה תופעת לאוי סומטית. אך ציפרלקס לא עזר ישנה הקלה ראויה כאשר עברתי לETTOS! אני עוסק בספורט אירובי 4\5 פעמים בשבוע. נאמר לי שפשוט אין כלום ושאצטרך להשלים עם זה - קצת מופרח או אמת? היה צילום חזה CT וEEG ומאמץ גופני תחת מאמץ חומצות חלב הכל הכל תקין יישתבח שמו. אז איך מבברים ומה בעצם יכול להיות ---בברכת חג שמח והערכה . ישי

מנהל פורום כירורגיה של הכבד, דרכי המרה והלבלב