פציעת ספורט

דיון מתוך פורום  פגיעות ספורט ומפרקים

19/12/2016 | 17:18 | מאת: נתנאל

שלום דוקטור, אני בן 17 וחצי ומתאמן בשביל הצבא בזמן האחרון (חודשים פחות או יותר) שמתי לב שיש לי באזור השוק מין בליטה שמתנפחת בעת מאמץ.. הלכתי לאורטופד הוא הביא לי הפנייה לאולטרסאונד והוא אמר שלדעתו זה בקע .. הגיעו התוצאות של האולטרסאונד וחזרתי אליו והיה רשום שם.. "העור והשומן התת-עורי תקינים". "מבנה של השרירים שמור". "המבנה הגרמי תקין". "אין עדות להתהליך דלקתי או לקרע". "לא הודגם תהליך ציסטי או סולידי באזור הנ"ל ". "לא הודגמה קולקציה". הודגמו כלי-דם שטחיים באזור הנ"ל, מפותלים, בעובי כ0.1 ס"מ. עכשיו כבייכול לא רשום פה משהו על בקע למרות שגם זאתי שעשתה לי את הבדיקה אמרה למתמחה שם "תראי זה בקע". בכל מקרה הרופא אמר שהוא לא מבין איך לא איתרו את זה אבל הוא עדיין נשאר בדעה שלו שיש בקע אבל האולטראסאונד לא איבחן.. אז מה אתה ממליץ לי לעשות? ובמקרה של בקע הבנתי שצריך לעשות ניתוח.. האם הניתוח מסובך? כמה זמן הוא נמשך? וכמה זמן תקופת השיקום הרופא אמר לי בערך 10 ימים אבל דפדפתי קצת באינטרנט ואמרו שם משהו בין 3 חודשים לחצי שנה. אני חייב שתעזור לי אני לא יודע מה לעשות.

לקריאה נוספת והעמקה
19/12/2016 | 18:05 | מאת: ד"ר אליעזר סידון

שלום נתנאל. לא ציינת אם הבליטה כואבת או לא. אם היא לא כואבת, אין צורך בניתוח. אם יש כאבים במאמצים אז הניתוח הוא ניתוח יחסית מינימלי עם שחרור המעטפת של השוק וההחלמה היא קצרה. יתכן וראית את משך ההחלמה לאחר בקע מפשעתי ולא מה שיש לך (במידה ויש לך שם כאבים) - יותר מתאים ל -CHRONIC COMPARTMENT

19/12/2016 | 18:47 | מאת: נתנאל

תודה על התושבה המהירה.. בזמן ריצה כשאני מגביר קצב אז יש לי בדרך כלל כאב בשוק ימין הבנתי שזה נקרא שין ספליט.. ואז אני שם לב שהבליטה מתחילה להתנפח אבל כשאני מפסיק לרוץ היא יורדת אחרי 5 דקות. אז אני לא יודע אם הכאב נובע בגלל הבקע או בגלל כאב השוק שאני מאמין שהם בדרך כלל נוצריל מעומס. אז אני לא יודע אם כדאי לטפל בזה בניתוח. כי הרופא גם המליץ לי שכשאני רץ לשים משהו מסביב כמו תחבושת אלסטית כדי שזה ילחץ על השריר וכך זה לא יתנפח.

מנהל פורום פגיעות ספורט ומפרקים