כאבים בקרסול לאחר נקע ישן

דיון מתוך פורום  פגיעות ספורט ומפרקים

26/12/2015 | 21:28 | מאת: שאול

לפני יותר משנה נקעתי את הקרסול. צילומי רנטגן לא הראו דבר ובבדיקת MRI שביצעתי לפני כחודש, הממצאים הם: קרע חלקי קטן (ורשום שהקרע הוא ישן) של ה- syndesmotic (רצועת ה-distal) ונוזל בכמות מוגברת במפרק הטיביוטלרי. אציין שהאיזור שכאב ועדיין כואב מאז הפציעה (מיד לאחר הפציעה) הוא האיזור הפנימי של הקרסול (סמוך לרצועת הדלטואיד), ובנוסף במשך הזמן שחלף מאז הפציעה, גם איזור ה- syndesmotic התחיל לכאוב (אחרי מאמצים שעשיתי עם קרסול פגוע במשך השנה - שהיו סה"כ הליכות ופיזיותרפיה שרק החמירה את המצב) הכאבים באיזור הפנימי שציינתי הם בלתי נסבלים, ואפילו הליכה מאוד קצרה או כל מאמץ ממושך (ולו הקל ביותר) משבית אותי לימים ארוכים מאוד עם חוסר יכולת לתפקד עם הרגל, עד מצב של חוסר יכולת לשבת זמן ממושך של מספר דקות (בזמנים כאלו אחרי שהכאב מתגבר, רק שכיבה מרגיעה את הכאב). הרופא המטפל שלי טוען שאין לי שום דבר, והקרע החלקי שיש לי, לא אמור בכלל להשפיע עליי (אם כי האיזור עליו אני בעיקר מתלונן(הפנימי), אין עליו כלל ממצאים בבדיקת ה-MRI), וזאת למרות שגם באיזור הקרע יש לי כאבים בעת מאמצים כפי שתיארתי קודם. בנוסף בבדיקת שהוא עשה לי, הוא אמר שטווח התנועות מלא והוא לא מאתר שום בעיה (לא על סמך בדיקות גופניות ולא על סמך ממצאי ה-MRI). ולדבריו (של הרופא) הוא המליץ לי לחזור לפעילות מלאה ואף אינטנסיבית של ספורט. שאלותיי: 1. בהנחה שה-MRI פוענח בצורה תקינה, מה יכול לגרום לכאבים באזור הנ"ל (הפנימי של הקרסול)? האם הנוזל המוגבר שנמצא במפרק, יכול לגרום לכך? אלו בעיות מוכרות מבחינה ספרותית באיזור הנ"ל (שלא מערבות ממצאים שה-MRI יכול לעלות עליהן)? 2. בהנחה שהנוזל במפרק גורם לכאב, מה עושים על מנת לגרום לו להיעלם (יותר משנה והוא שם, ועוד בכמות מוגברת) ? 3. האם ייתכן שהאיזור שעליו אני מתלונן, "החלים" מאז שזה קרה, והוא מוצג ב-MRI כתקין, אך בפועל בגלל החלמה לא אופטימלית (כזאת שדומה למצב שלפני הפציעה), האיזור כואב כפי שתיארתי ? 4. מה המשמעות של קרע חלקי ישן, מה ההגדרה של ישן מבחינת פענוח בדיקות כאלו (האם זה חודשים/שנים וכו'), והאם הקרע מתי שהוא אמור להתאחות (ולא להיראות ולהרגיש כקרע)? תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה
27/12/2015 | 09:31 | מאת: ד"ר יונה קוסאשוילי

שלום שאול. אנסה לענות לרוב שאלותיך. העובדה שיש לך כאבים בפעילות ונוזל יתר במפרק מעידים כי ישנה בעיה. לא ניתן להגדיר זאת כ - "אין לך כלום" לא תמיד ישנם פתרונות לכל הבעיות, או לא תמיד מוצאים את הסיבה, אך בוודאי ישנה בעיה. הMRI מזהה פציעות ושאריות של פציעות גם שנה לאחר הפציעה, במיוחד כשעדיין היא פעילה כמו במקרה שלך. יתכן ומקור בהעיה שלך היא לא רצועתית או גרמית (בעצם עצמה) אלא מקורה בפגיעה גידית, או פגיעה סחוסית (שגם אותם ניתן לראות בבדיקת MRI - בתנאי שמבצעים את רצף הסריקה הנכון). בנוסף לא ציינת את גילך, יתכן ומדובר בשינויים ניוניים של המפרק - גם אותם אבל ניתן לראות בצילום ובMRI במקרה שלך הייתי מחפש חוות דעת נוספת, אצל מומחה לספורט או כף רגל וקרסול, לבדיקה גופנית והערכה נוספת של הMRI.

27/12/2015 | 21:12 | מאת: שאול

אני ממתין לתור לשם חוות דעת נוספת, רק שיש לי עוד הרבה זמן להמתין לתור , אני אשמח אם תוכל לתת לי עוד מעט תשומת לב עבור השאלות הבאות: לגבי הגיל, אני בן 26. ותוספת חשובה לגבי מצב הרגל: היא מעט נפוחה ואדומה (קרוב לשלושה חודשיים ברציפות – שזה בעצם שלב ההחמרה במצבי מאז הפציעה), ולפעמים נראית מעט כחולה (בטח בהשוואה לרגל השנייה, שבריאה), בנוסף הכאבים מגיעים לאיזורים אחרים שלא ציינתי (כמו מעל ה-ATFL , ובמעלה החלק הקשתי הפנימי של כף הרגל). 1. אני מבין מתשובותייך שהנוזל יתר הוא לא תוצאה של הקרע החלקי (הישן) שאובחן בבדיקה, אלה כתוצאה של בעיה אחרת שכנראה ולא עלו עליה, נכון? והאם באופן תאורטי, ייתכן שהנוזל, הוא אותו נוזל מהפציעה המקורית, שלא רוצה להיעלם, והוא לבדו יוצר את הבעיות שציינתי? 2. אם הבעיה היא רק קרע חלקי קטן וישן, האם זה יכול לגרום למגבלות (הליכה, ריצה וכו') בטווח הארוך? 3. לגבי רצפי הבדיקה שבוצעה ב-MRI : "הבדיקה בוצעה במישורים שונים במשקלי STIR, T1, T2, PDW, DIXON ללא הזרקת חומר ניגוד IV" האם הרצפים האלו צריכים לעלות על הבעיות הפוטנציאליות שמנית כאן (פגיעה גידית, פגיעה סחוסית או שינויים ניוונים) ואגב מה היה נותן למפנח, אילו כן היו מזריקים בבדיקה חומר ניגוד? הערה – בתוצאות ה-MRI רשום כל מיני דברים שתקינים (כמו רצועות מסוימות ואף גיד אכילס וכו'), אך בשום מקום לא צוין המילה סחוס (לא לחיוב ולא לשלילה), האם זה לגיטימי, או שפשוט לא ניתן לאבחן את מצבו עפ"י הרצפים שציינתי ? אני מאוד מודה לך על העזרה.

מנהל פורום פגיעות ספורט ומפרקים