אסתמה והריון

דיון מתוך פורום  הריון ולידה - הלל יפה

01/12/2008 | 02:31 | מאת: אסתר

יש לי אסתמה שהתגלתה רק לאחר הלידה שילדתי האחרונה לפני 9 חודשים יש לי הרבה התקפים שפוסקים לאחר לקיחת משאף אני חושבת שוב להכנס להריון כי הלידה האחרונה היתה לאחר 7 שנים של ציפיות אני חוששת מאוד בגלל האסתמה האס אני יכולה לסכן את עצמי בהריון נוסף יחד עם אסתמה?האם אני יצטרך להיות במרפאת הריון בסיכון?

לקריאה נוספת והעמקה
01/12/2008 | 14:26 | מאת: ד"ר אסנת ולפיש

שלום אסתר אסטמה בהריון עלולה להיות בעייתית ולכן חשוב מאד לבצע הערכה קפדנית של התפקוד הריאתי ע"י רופא ריאות וכן איזון תרופתי והפחתה של כמות ההתקפים למינימום. לאחר איזון טוב של האסטמה ניתן להרות ולהמשיך במעקב הריון בסיכון גבוה ומעקב רופא ריאות. צריך גם לעקוב אחר לחץ הדם כי יש קשר בין אסטמה לבין לחץ דם גבוה בהריון. למרות כל זאת רוב הסיכויים שההריון יעבור בשלום. בהצלחה

30/12/2008 | 00:03 | מאת: רייצ'ל

שלום רב, אני אסמתית מילדות, מטופלת בעיקר בסרוטיד (הסגול) וונטולין. כשאני לוקחת את הסרוטיד אני איני צריכה את הונטולין. אני נמצאת כרגע בשבוע 15 של הריון שני. ההריון הקודם עבר ב"ה ללא בעיות אך זכור לי שהיה לי קשה לנשום בעיקר בחורף כשהיה מאוד קר. בהריון הקודם לא הטריד אותי שום דבר והאמנתי שהכל יהיה בסדר וכך היה תודה לאל. הפעם משום מה אני לא שקטה...כשגיליתי שאני בהריון הפסקתי עם הסרוטיד כי הרופא ריאות אמר בהריון הקודם שהוא לא טוב בהריון אך ברגע שהפסקתי מצבי הדרדר מהר מאוד ונהייתי תלויה בונטולין עד כדי כך שהייתי קמה פעמיים בלילה עם קוצר נשימה. כאשר סוף סוף הגיע התור שלי לרופא ריאות בדיקת הראיות שעשו לי (שכחתי איך קוראים לזה, שנושפים לתוך גליל) הראתה שהמצב לא טוב. הרופא הביא לי בודיקורט ופרדניזון אבל מצבי התייצב ללא הפרדניזון והעדפתי לקחת כמה שפחות תרופות בזמן ההריון. כיום ב"ה אני מרגישה טוב, נושמת טוב, אין לי התקפים רציניים ואם יש קצת קוצר נשימה ישר אני נרגעת עם ונטולין. השאלה שלי היא האם עד שהתחלתי את הטיפול עם הבודיקורט יכול להיות שנגרם נזק לעובר מכך שלא הגיע מספיק חמצן בשבועות הקריטיות של השליש הראשון? (זה היה עד בערך שבוע 6) חוץ מזה שהיו כמה לילות שנשברתי ולקחתי סרוטיד כי ממש סבלתי ולא היה לי משהו אחר. עד כמה הקוצר נשימה שלי יכול להשפיע על העובר? כמו כן, בדיוק כשגיליתי שאני בהריון התחלתי ללמוד והתזונה שלי היתה לקויה כי לקח לי זמן להתרגל לסדר יום החדש, עד כדי כך שהייתי רעבה רוב הזמן ולא מוצאת זמן לאכול, האם גם זה משפיע? אשמח לשמוע חוות דעת רפואית שתרגיע אותי. תודה רבה וסליחה על האורך..... רייצ'ל.

מנהלי פורום הריון ולידה - הלל יפה