הסבר לירידה בPSA
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
דר.אריאלי שלום בשנת 2003 נתגלה אצלי PSA ברמה של 11 , במשך כל התקופה הPSA המשיך לעלות והגיע ב9/07 ל19.5. במשך התקופה הנ"ל עברתי 5 ביופציות האחרונה ב11/07 וכולם שליליות. השבוע ירד הPSA ל14.5 ( .יש לציין כי במשך כל התקופה אני מקבל אומניק 04 ) האם יש הסבר לירידת הPSA. בתודה דן
לדן שלום ה-PSA אינו ערך יציב , הוא משתנה בגוף מסיבות רבות כמו דלקת, יחסי מין וכו' ואפילו באותו היום יכולים להיות שינוים ברמתו. מצד שני אם יש בדיקה מוזרה ( גבוהה או נמוכה ) כאי לחזור על הבדיקה כי יכולה להיות טעות מעבדה . רק אם בבדיקות עוקבות מס' פעמים יש שינוי יש להתייחס לכך. ד"ר אריאלי
לדן - אפשרות בירור נוספת לגביך היא ע"י MRI עם סלילי אנדורקטלי , בהדסה ירושלים. כמו כן לפעמים שוקלים SATURATING BIOPSY , כאשר נלקחות ביופסיות מרובות מאד בהרדמה כללית. ד"ר אריאלי