טוסטסטרון
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בן 54 בגלל טוסטסטרון נמוך מאוד (מתחת לנורמה)0.68 ו ESTRADIOL 17 BETA = 35 , התבקשתי למרוח אנדרג'ל 50 מ"ג כל יום. מצד שני ידוע לי שמדובר בהורמון. האם זה עשוי להגדיל סיכון לסרטן כלשהו ? האם לסרטן הערמונית ? ה PSA שלי היה 0.04 ולאחר כחצי שנה עלה ל 0.35 mg/ml. האם אני אמור להיות מוטרד מזה ? תודה
לאהרון שלום גם רמות גבוהות מדי וגם רמות נמוכות מדי של טסטוסטרון יכולות לגרום לסרטן הערמונית. מחקרים מוכיחים שעם רמות תקינות של טסטוסטרון + מעקב צמוד של אורולוג ( PSA + בדיקה רקטלית ) לא הייתה עליה השכיחות של סרטן הערמונית עקב טיפול בטסטוסטרון . ד"ר אריאלי