הקרנות
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום ד"ר אריאלי. אני בן 54, לפני כשלושה חודשים נותחתי בהצלחה PSA 0.1 וגם הפתולוגיה שלאחר הניתוח היתה טובה. אך לצערי הPSA בבדיקה האחרונה שלי עלה משמעותית (0.6), והוחלט שאתחיל בהקרנות ובטיפול הורמונלי. שכחתי לציין שגליסון 8 ולפי האונקולוג המהלך של המחלה אצלי הינו טיפוסי לגיסון 8 והפרוגנוזה טובה בהקרנות עם טיפול הורמונלי. אני פונה אליך כיון שלצערי לא שאלתי את האונקולוג מספר שאלות ואודה לך לכן על תשובותיך הכנות: מדוע הסרטן חזר כל כך מהר? האם זה בגלל שבגליסון 8 יש התחדשות של התאים הסרטניים? או שלמרות שהפתולוגיה היתה טובה אולי בכל זאת נשארו תאים שהמנתח לא ניקה מספיק והם התפתחו וגרמו לעלייה בPSA? או שיש לי בכל זאת גרורות והם אחראים לכך? עוד שאלה לגבי הטיפול ההורמונאלי. נאמר לי שהוא מתוכנן לפי שעה לחצי שנה. מתי יחזרו רמות הטסטוסטרון למצב בו יחזור אלי החשק המיני (בתקווה שההקרנות לא יפגעו ביכולתי המינית). מחכה לתשובתך הכנה וכל טוב.
לירמי שלום מה היה ה- PSA בגילוי המחלה? האם עברת בירור לפני הניתוח :CT בטן ומיפוי עצמות. אם כן כתוב לי את התשובה.
בנוסף כתוב לי במדוייק את התשובה של הביופסיה של הערמונית ושל התשובה הפתולוגית מהניתוח.