סרטן הארמונית
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לדר אריאלי תודה על התגובה המהירה. ברצוני לשאול בכ"ז: מכיון שאחרי RPP לא צריך להיות רקמת פרוסטטה אז מאין ה PSA ? אם זה אפשרות שנשארה איזה שארית של רקמה שפירה שלא נוקתה בניתוח: אז איך זה שמ 0.01 שנמדד 3 חודשים אחרי הניתוח זה עלה ל 0.03 - 6 חודשים אחרי הניתוח - האם ההסבר היחידי הסביר איננו שזו רקמה סרטנית ? תודה מג
למ.ג. בוקר טוב העליה ב- PSA אומרת שיש תאים כלשהם שמוצאם מהערמונית שנשארו בשטח. בשלב הזה מוקדם לקבוע את מקורם , אם רקמה שפירה שממשיכה לגדול או תאים סרטניים . בינתיים אין מה לעשות מעבר למעקב . אם זה ימשיך לעלול לערכים של 0.4-0.5 יש לשקול בירור \ טיפול נוסף. בינתיים אין מה להיות בלחץ , רק כמובן להמשיך במעקב . ד"ר אריאלי
שלום דר אריאלי ותודה על תשובתך בכ"ז הייתי רוצה לשאול עוד משהו: אתה כותב "בשלב הזה מוקדם לקבוע את מקורם , אם רקמה שפירה שממשיכה לגדול או תאים סרטניים " - אבל האם שאריות מיקרוסקופיות (שהרי את מה שראו בעין הוציאו) של רקמה שפירה יכולים להתרבות כל כך מהר ? תודה מג
למג שלום כפי שכבר עניתי לך ה-PSA מקורו מתאי ערמונית בלבד. בשלב הזה אין אפשרות לדעת אם זה שארית של רקמה תקינה או תאים סרטניים. ד"ר אריאלי