PSA
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב ברצוני לשאול האים PSA גבוהה היא סימן לסרטן הערמונית או שיכול לנבוע גם מסיבות אחרות. רב תודות
השאלה היא כמה גבוה , 0-4 נחשב לנורמל, 4-20 יכול להיות גם עקב גודל שפירי של הערמונית וגם בגלל דלקת בערמונית וגם גידול סרטני. בערכים גבוהים מזה סיכוי גבוה של סרטן בערמונית. קצב הגידול הוא גורם חשוב. רק ביופסיה של הערמונית יכולה לקבוע בודאות קיום של גידול סרטני.
שלום אווה. בכנס האחרון שנערך בכפר המכביה נאמר שסרטן הערמונית יכול לפרוץ גם כשה-p.s.a נמוך :: מ-2.5 ועד 4 ! מכיון שכך הייתי ממליץ לעשות ביופציה על מנת שהבדיקה תהייה מושלמת . הרבה בריאות .
לאווה שלום יכולות להיות 4 סיבות לעליה ב- PSA : 1. ערמונית מאד גדולה. 2. דלקת בערמונית. 3. סרטן הערמונית. 4. מסיבה לא ידועה \ לא מאובחנת ד"ר אריאלי