טיפול בסרטן הערמונית לאחר ניתוח בקע
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
האם יש חשש כלשהו מלעבור ניתוח בקע ( הכאב נסבל ) בגלל הפחד שבעתיד אי אפשר יהיה לטפל בערמונית. יש חשש בגלל מעקב שיהיה צורך בטיפול "כלשהו" בערמונית .
ליעל שלום לפני ניתוח בקע כדאי לעבור בירור , כיוון שלפעמים הבקע יכול להיות רמז להתפתחות מחלה אחרת. לכן עדיף תחילה לעבור בדיקה של כל מה שקשור לערמונית ( PSA , בדיקה רקטלית ,US וכו') וכן בירור של המעי הדס ( חוקן בריום / קולונוסקופיה).
אם נעשה בירור של הערמונית והוא תקין אין שום מניעה לניתוח בקע. אם יש הגדלה שפירה של הערמונית עדיף להתחיל טיפול כמו אלפא- בלוקרס לפני הניתוח כדי שלא תהיה אצירת שתן עקב ניתוח הבקע. אם יש סרטן בערמונית יעבור בירור בהתאם ואז יוחלט מה לעשות קודם. ד"ר אריאלי