עליה ב - PSA
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום דר'. בן 66,בשנת 2003 סרטן ערמונית psa-4.3 גליסון 7 ניתוח רדיקאלי, שוליים נקיים.בסוף שנת 2012 הישנות הגידול במיטת הערמונית, psa - 0.21 , 40 הקרנות.ירידת psa ל- 0.01. 4.14 - 0.02 7.14 - 0.02 10.14 - 0.04 1.15 - 0.06 3.15 - 0.13 6.15 - 0.17 9.15 - 0.23 נראית מגמת עליה מהירה ב - psa . בהתכתבות קודמת ציינת כי "בשלב מסויים" כדאי לשקול ביצוע בדיקת Pet Choline . האם הבדיקה הזו אפקטיבית ברמת PSA כזו, או להמתין לעליה נוספת לערכים של כ - 0.4 . אודה להתייחסותך.בתודה. ברלה
שלום רב, מדובר בעלית PSA לאחר ניתוח רדיקלי והקרנות למיטת הערמונית. קצב העליה לא נראה לי יותר מדי מהיר ולא הייתי עושה דבר בשלב זה. הייתי ממתין עד שרמת הPSA תגיע ל0.5 ואז שוקל לבצע בדיקת PET Ga68 PSMA שהינה כיום הבדיקה הרגישה והמדוייקת ביותר לאבחון ממצא ממוקד של סרטן הערמונית. בכל מקרה, אני מבקש להרגיע שעדיין מדובר במחלה שלא צפויה לעשות בעיות משמעותיות או לסכן בשנים הקרובות בברכה דר ברגר