האם לבצע ביופסיה או להישאר במעקב
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אתמול בנצעתי בבית חולים בדיקה של PSA free . להלן התשובות שקבלתי : PSA - 2.94 FREE PSA - 0.48 FREE /TOTAL RATIO - 16.2 כלומר 0.16% לפני שבועים עברתי בדיקת אצבע אצל אורולוג בקהילה שמסר לי שהערמונית שלי חלקה ואלסטית . גם בקהילה היה לי PSA - 2.98 הרופא האורולוג אמר לי שהשינוי בערכי PSA במשך שנה שלמה הינו כ 0.5 ולכן הוא ממליץ להישאר במעקב ולחזור בעוד חצי שנה עם בדיקת PSA מעודכנת . ביקשתי מהרופא להפנות אותי לביצוע PSA FREE ואכן אתמול ביצעתי את הבדיקה בבית החולים, עם התשובות שציינתי מעלה . אני יודע שאם היחס בין שני ערכי ה PSA הוא מעל 0.25 - לרוב אין גידול , ואם היחס הוא קטן מ0.15 - יש סיכוי למצוא בביופסיה גידול ממאיר . אצלי כאמור היחס הוא 0.162 , כלומר די קרוב לתחום המסוכן . דר ברגר , מה אתה מציע לי לעשות במקרה זה ? להמתין עוד 6 חודשים ולחזור על הבדיקה או לפנות ללא דיחוי לביצוע ביופסיה ? אני מודה לך על תשובתך
אורי שלום לפי הנתונים שהצגת, להערכתי אתה יכול להמתין חצי שנה בשקט בברכה דר ברגר