perineural invasion
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
דר' ברגר שלום רב לפני כחודש עברתי ניתוח רדיקאלי להסרת הערמונית בארה"ב בדוח הפטולוגי שלאחר הניתוח כתוב perineural invasion present intraprostatic כמו כן כתוב בדוח: high grade pin גליקסון 6,(3+3) אודה לך באם תוכל להסביר את משמעות הדוח ואת השלכותיו באם קיימות לגבי ההמשך בתודה מראש רפי
שלום רב, המשמעות העיקרית של הדו"ח זה שיש לך מחלה בדרגה נמוכה שזה אומר שהמחלה איננה אגרסיבית. החדירה הפרינאורלית בד"כ מצויינת בדוחות אך אין לכך השלכה מעשית. לכן כעת עליך להכנס למעקב בלבד לבדוק רמת PSA מדי מספר חודשים כשהתקווה הינה שהסמן ירד וישאר על פחות מהערך הנמוך ביותר שהמעבדה יודעת לבדוק בברכה דר ברגר
מודה על תשובתך המהירה והמרגיעה כמו כן אודה באם תפרט באם השמירה על עיצבי הזיקפה בניתוח איננה מהווה גורם סיכון להתפשטות הסרטן חלילה לנוכח הממצא הפטולוגי הנ"ל (perineural invasion)?