הסיכונים במעקב
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
דר רענן שלום האם ניתוח רדיקלי לגבר בן 50 עם SCORE=6 עדיף על ברכיתרפיה? האם הניתוח עצמו יכול להביא לחזרת והתפרצות המחלה בהמשךועדיף להיות במעקב? האם מעקב אקטיבי כרוך בסיכונים כלשהם?
שלום רב, נדמה לי שגבר בן 50 עם סרטן ערמונית גליסון 6 ובהנחה שPSA נמוך מ10 ונפח מחלה לא גדול זה אחד המצבים שמצד אחד אינם מסוכנים בטווח הקצר והבינוני אך יכולים להיות בעיתיים בטווח הארוך. כתוצאה מכך צריך לבחור בין לקיחת סיכון מחושב ולהכנס למעקב לבין קבלת טיפול שעלול להשפיע על איכות החיים. יעילות הטיפולים השונים דומה ולכן הדיון העיקרי זה על איכות החיים סביב הסיכונים השונים שאינם מסכני חיים. לכן אני ממליץ לבצע דיון כזה בצורה מסודרת אצל אונקולוג מומחה בתחום סרטן הערמונית בברכה דר ברגר