MRI לפני ביופסיה ראשונה
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
גיל: 67 גודל ערמונית (ע"פ US בטן): 30.3 ג' ב-2009 38 ג' ב-2006 33 ג' ב-2005 65-70 ג' ב-2000 PSA: 5.2013: 3.89 1.2013: 3.14 9.2011: 2.67 3.2011: 3.28 5.2010: 2.15 11.2009: 2.27 7.2009: 1.96 6.2009: 2.32 %fPSA: 1.2013: 9% 12.2010: 0.25 (absolute fPSA, total PSA not done) 11.2009: 10% DRE: 05.2013: לא נורמלית. ביופסיות לא נעשו. ושאלתי הינה האם מומלץ לבצע MRI של הערמונית לפני הביופסיה (העלות הכספית אינה בעיה, ובהנחה שניתן להשיג תור קרוב)?
דויד שלום רב, הנתונים לא לגמרי ברורים לי. בעיקר נפח הערמונית (האם יש ירידה בנפח עם השנים? למה?) מה הנפח ב2013? בכל מקרה, בהחלט יש מצב שרמת הPSA עולה עקב הגדלת הערמונית באופן שפיר. לכן הייתי שוקל אנטיביוטיקה לשבועיים ולאחר מכן בדיקת PSA חדשה וכן לבדוק נפח מעודכן של הערמונית. בנוסף יש להתייחס לשאלה אם אתה סמפטומטי ואם ישנם קשיים במתן שתן. בברכה. דר ברגר בברכה
בהשוואה ל-30 בבדיקה הקודמת מ-2009, בנוסף בפענוח הבדיקה נכתב "מרקם לא אחיד" וכאמור DRE לא נורמלית.