PCA3
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום וברכה. לאבי רמות PSA גבוהות עד 13. לפני כשלוש שנים עבר ביופסיות רבות רוויות ולא נמצא סרטן. עבר לאחרונה MRI ולא מצאו סרטן. האם יש מקום לדעתך לבצע בדיקת שתן PCA3 ?האם בכל זאת יש צורך בבדיקה זו"אינדיקציה" רפואית? תודה.
שלום רב, PSA ברמה של 13 בהחלט מחשיד לסרטן אך לא בהכרח. יתכן שיש לו ערמונית מאד מוגדלת, אני מניח שאת יודעת, או דלקת כרונית בערמונית. לאחר שבוצע MRI (טרנסרקטלי?) ללא עדות לממאירות, אין מקום לבדיקת PCA3. בדיקה זו טובה כשPSA מוגבר ורוצים לבצע בדיקה נוספת להערכה מדויקת יותר בנוגע לסיכוי לנוכחות סרטן. כשהעניין נשלל ע"י MRI שזו בדיקה מאד רגישה, יש להמשיך מעקב בלבד. בברכה ובריאות שלמה דר ברגר