טיפול
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב. מדוע רופאים עדיין אינם ממליצים על hifu כטיפול מועדף (בלי ניתוח , בלי הקרנות , ניתן לחזור עליו) אחרי כל כך הרבה שנים שהפרוצדורה הזאת קיימת ?
שלום רב, התשובה לשאלתך הינה מורכבת, אבל עיקרה קשורה לעובדה שרופאים ממליצים בד"כ על טיפול שעונה על שני קריטריונים עיקריים: 1. הטיפול הוכח כיעיל 2. ניסיון מוכח רב שנים. כשקיים מצב רפואי כמו סרטן הערמונית בו קיימים מספר טיפולים שעונים לקריטריונים אלו, קשה מאד לטיפול אחר להכנס לפרקטיקה אם אין לו יתרון ברור. במקרה של HIFU וקריותרפיה, לא מצליחים להראות יתרון כזה (למרות מה שאומרים..) הנתונים הקיימים לא מראים באמת שעדיף לחולה להיות מטופל בשיטות אלו. גם הטענה שישנם פחות תופעות לוואי אינה מבוססת. זה לא שולל אופציות אלו אך הרופא הסביר מתקשה בצדק להמליץ עליהן כשיש טיפולים מצויינים ומוכחים עבור המחלה. בברכה דר ברגר