PSA אחרי כריתת הערמונית
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלחתי לפורום תיאור המצב ביום 05/02/11 בערב ועדיין לא רואה את תגובתכם באתר וגם לא במייל. אני חוזר על זה בבקשה ממכם : אני בן 72.נותחתי 04/2007.הרופא המנתח אמר לי עם שחרורי מהנתוח כי בפטולוגיה הכל נקי.מאז הניתוח וכל 1/2 שנה בדיקת הPSA הראה 0.1> עד 03/02/10. אחרי ששונתה שיטת הבדיקה PSA=0.015 .ב 05/08/10 PSA=0.023 .ב 02/02/11 לפי שיטה ישנה PSA=0.01 ובסוגריים שיטה חדשה = 0.069 .מאחר ובשיטה החדשה התוצאה קפצה מ 0.015 ב 03/02/10 ל 0.069ב 02/02/11 (ונשארה לפי השיטה הישנה 0.1> )האים זה מצביע על בעייה שצריך לטפל בה בדחיפות ואים כן מה צריך להיות הטיפול האולמטיבי. לתגובתכם אני מודה מראש. שלמה דהאן
רמות ה- PSA שלך נמוכות והעליות הללו לא משמעותיות ואין צורך לטפל בזה . רק תמשיך לעקוב אחר ה- PSA . בהצלתה דר' שלו משה
לשלמה שלום רק אם וכאשר בהמשך המעקב ה- PSA יגיע ל- 0.4-05 יש להתחיל לדאוג , לברר מה קורה ולהחליט על טיפול. עד אז היה רגוע , תמשיך לעקוב בלי פאניקה ולחץ , בינתיים כפי שד"ר שלו כתב לך הערכים עדיין נמוכים .אל תהפוך לעבד של ה- PSA , תהנה מהחיים ופשוט תמשיך במעקב כרגיל. ד"ר אריאלי