psa free\ total ratio
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
מהי משמעות התוצאות: psa:7.88 free psa:1.97 free\total ratio:25% יש לציין שעברתי שתי ביופסיות שנמצאו תקינות לפני כחודשיים בדיקה ידנית תקינה גיל:66
שלום אריאל, לא לגמרי ברור לי מדוע נשלחת לביופסיה ועוד פעמיים, אם הבדיקות הידניות עשו רושם שהכל בסדר וה- free psa/total psa ratio הוא 25% אם אני האורולוג, הייתי שוקל מתן אנטיביוטיקה, ובמידה וה-PSA לא היה יורד הייתי ממשיך בירור. שלמה גוברמן מחבר: "סרטן אפשר לנצח"
לגובי שלום לאן נעלמת לנו מיליון שנה ?? מה שלומך ? שמור על קשר לפעמים. תיאורטית יחס של 25% תקין. כפי שד"ר שלו כתב, גם לי נראה שהבדיקה נעשתה אחרי 2 ביופסיות כדי לשקול צורך בביופסיה שלישית
נשלחת לבדיקת FREE PSA מאחר ורמות ה- PSA שלך גבוהות וחשודות אך 2 הביופסיות שעברת תקינות. בדיקה זו באה על מנת לדעת אם להתעקש על ביופסיה שלישית או לא. לפי התוצאה ניתן להשאירך במעקב בלבד בשלב זה. לא הייתי נותן לך אנטיביוטיקה - פרט אולי להורדה קטנה מלאכותית של ה- PSA זה לא נותן כלום. בהצלחה ובריאות, דר' שלו משה
לאריאל שלום מה היו רמות ה-PSA ובאיזה תאריכים לפני 2 הביופסיות? עקרונית יחס של 25% הוא תקין , אבל אין זה שולל את העובדה שאתה צריך להמשיך לעקוב אחרי ה- PSA ובמידה ותהיה עליה נוספת לשקול בכל זאת ביופסיה נוספת. ד"ר אריאלי