רמת PSA
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב לפני כשנתיים חליתי בסרטן הערמונית. קיבלתי6 זריקות הורמונים -כל 3 חודשים. וכן הקרנות. PSA היה ליפני ההקרנות 22 לאחר ההקרנות 0 . ליפני 5 חודשים 0.03 ועתה 0.12. כלומר במשך 5 חודשים רמתו עלתה פי 4 לערך. מה משמעות הדבר? האם יש צורך בטיפול? אם כן איזה ? לתשובתך אמתין בברכה יקי
ליקי שלום תזכיר לי האם לפני ההקרנות עברת בירור כמו CT או MRI או מיפוי עצמות ?? בשלב הזה עדיין ערכי PSA נמוכים , צריך מעקב ואם תהיה עליה משמעותית אולי לשקול CT בטן+ אגן + עצמות וכן מיפוי עצמות. יכול היות שהעליה ב-PSA קשורה גם עם הפסקת הזריקות . ד"ר אריאלי