תשובה על PSA
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לד"ר אריאלי שלום ותודה על התשובה מה-17.7 . בינתיים הייתי אצל אורולוג והוא החליט לחזור על הבדיקה בעוד שלושה חדשים. זאת על סמך בדיקה רקטלית לפני שלושה חדשים שלדעתו היתה מניחה את הדעת. אך לא הזכיר אפשרות של בדיקת יחס בין FREE PSA ו- TOTAL PSA. איך בדיקה כזאת נעשית בכלל? האם לדעתך אני יכול להסתפק בחוות דעת זו, או לפנות לאורולוג אחר? בתודה ובברכה
לפטר ערב טוב אם הבדיקה הרקטלית תקינה אולי באמת זה רעיון טוב לחזור על ה-PSA בעוד 3 ח', אבל אולי בכל זאת לבקש גם את ה- FPSA . זאת בדיקת דם פשוטה לגביך כמו לקיחת דם ל- PSA , אבל צריך לקבל הפניה לבדיקה ותברר היכן ניתן לעשות את הבדיקה בסביבתך. אני בטוח שהאורולוג שלך יכול להדריך אותך לאן לפנות כדי לבצע את הבדיקה. ד"ר אריאלי