מיפוי עצמות
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
האם לבדיקת מיפוי עצמות יש תופעות או תוצאות לוואי שליליות?
לאורן שלום. במיפוי עצמות מזריקים לנבדק חומר רדיואקטבי . החומר מתפזר בגוף ומתרכז במקומות שבהם יש שינויים בעצמות כמו שברי, סדקים, או חלילה גידולים. החולה שוכב מתחת למצלמה שקוראת את ההקרנה של החומר מתוך הגוף הנבדק.כל מקום בגוף שבו יש קליטה מוגברת מראה על בעייה . הרופאים יודעים לקבוע אם מדובר בגידול או בסדק שנוצר מחבלה ,או בניוונים ושחיקה שנוצרה עם השנים.החומר שמוזרק לגוף מופרש מהגוף לאחר 24-48 שעות. הבדיקה אינה מסוכנת ואין לה תופעות לוואי למעט מקרים שבהם יש לנבדק רגישות לחומר . גם במקרים שבהם מופיעות תופעות של אלרגיה לחומר יש בידי הרופאים אמצעים לניטרול והפסקת תופעות הלוואי. בהצלחה ואריכות ימים בבריאות. יעקב.
לאורן שלום אני עוד לא נתקלתי בת. לוואי הקשורות למיפוי עצמות . ד"ר אריאלי