מה המשמעות של פריצת הקופסית ? האם ניתן לראות
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
שהסרטן פרץ את הקופסית ע"י MRI או אולטרסאונד או רק לאחר ניתוח ? במידה וישנה פריצה של הקופסית מהו הטיפול הנדרש ? האם זה הקרנות .
לקריאה נוספת והעמקה
לרום שלום כעיקרון עדיף לדעת אם יש פריצה של הקופסית לפני ההחלטה על ניתוח. אם כבר יש פריצה לרוב עדיף לא לנתח ולהפנות להקרנות. את הפריצה ניתן לאבחן בזמן ביצוע US טרנסרקטלי או ע"י התשובה של הפתולוג של הביופסיה של הערמונית. כמובן שהבדיקה הטובה ביותר והיקרה ביותר לאבחון פריצת הגידול זה ה- MRI האנדורקטלי. בדיקה זו יכולה לגלות בנוסף גם גרורות בעצמות האגן או קשריות לימפה אגניות. ד"ר אריאלי