הם תוצאת ה-PSA היא ערך ברמת אמינות גבוהה?
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ד"ר אריאלי שלום, בן-60 ,עברתי ניתוח כריתה רדיקלית של הערמונית לפני כחצי שנה .הבדיקה הפתולוגית לאחר ניתוח אישרה גליסון 7 בצד ימין ופריצה מעבר לקופסית בצד ימין .יתר האיברים נקיים. 2 בדיקות PSA לאחר הניתוח הראו תוצאה בלתי מדידה . כידוע לך יש תפיסות שונות למקרה שלי :המצדדים בהקרנה מידית לאחר הניתוח והאחרים שאומרים כל עוד ה-PSA בלתי מדיד ,להמשיך במעקב השאלות שלי הן :מהי רמת האמינות של ה-PSA ?האם יש בדיקות נוספות שיכולות להשלים או במקום ה-PSA ? האם 2 תוצאות PSA בלתי מדידות לאחר ניתוח מצביעות על הצלחת הניתוח? תודה רבה לך, דני
דני שלום מה הייתה רמת ה- PSA לפני הניתוח? כתוב לי במדוייק את תשובת הביופסיה לפני היתוח. האם עברת CT בטן ומיפוי עצמות לפני הניתוח? אם כן כתוב לי את התשובה.
המשך עם כל המגבלות של ה-PSA , לגבי מעקב עדיין זאת הבדיקה הטובה ביותר. אכן 2 הגישות קיימות, אני מניח שאם לא תהיה עליה ב- PSA לא ימהרו להקרין אותך. אתה צריך להתייעץ עם אונקולוג טוב. כתוב לי את מה שביקשתי ממך אולי זה יעזור לי יותר לכוון אותך. גמר חתימה טובה , ד"ר אריאלי