ירידה ב PSA ומיץ רימונים
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום דוקטור, נמצא 7 שנים מאז ניתוח רדיקלי של הערמוני.6 שנים טיפס ה PSA לאט אבל בטוח עד ל 0.1. בשנה האחרונה טיפס מ 0.1 עד ל 0.17.לאחר נטילה קבועה של מיץ רימונים ירד מ 0.17 ,0.14 עד ל 0.1.(לציין שהפתולוגיה הייתה "טובה" ללא גלישה החוצה). מבקש לשאול: א. היתכן שמיץ רימונים הוא הגורם? והאם זה זמני? (באתר האגודה למלחמה בסרטן נמסר שזו ירידה זמנית) ב.ב איזה PSA צריך להתחיל לערוך בדיקות מעמיקות? מה הקריטריונים לבחירת טיפול? בתודה, שמעון
לשמעון שלום מיץ רימונים בהיותו חומר נוגד- חימצון נחשב לחומר שמונע התפתחות סרטן. אני טרם ראיתי ממש מחקר רציני בהקשר זה.
כאשר יש עליה מהירה בערכי ה-PSA עם הכפלה של הערך 3 פעמים ברצף בבדיקה כל 3 חודשים וערכים של PSA בסביבות 0.4-0.5 , אז צריך לשקול בירור \ טיפול נוסף. ד"ר אריאלי