HIFU
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
דר אריאלי שלום רב לפני 5 שנים - עברתי כריתה רדיקאלית.גליסון 6 ללא התפשטות אחרי הניתוח PSA 0.3 במשך הזמן עלה ה PSA והגיע ל 1.3 .בהדרגתיות האונקולוגים רוצים שאעשה הקרנות מקומיות. המלצתך? האם במקרה שלי ניתן לשקול HIFU אודה לתשובתך
משה שלום לפי דעתי אתה צריך לעבור צילומי CT בטן + אגן ומיפוי עצמות תחילה. כן עדיף לבצע TRUS + ביופסיה לברר אם יש חזרה מקומית של הגידול. אם יש חזרה מקומית של הגידול ואין סימני התפשטות אחרים של המחלה , בהחלט שה- HIFU הוא אופציה לא פחות טובה מהקרנות. אם יש התפשטות מקומית של המחלה עדיף הקרנות ואם יש התפשטות מרוחקת עדיף טיפול הורמונלי . במידה שעשית משהו מהבירור שכתבתי לך אנא עדכן אותי . ד"ר אריאלי
דר אריאלי שלום רב תודה על תשובותיך- לא הבנתי מתשובתיך האם יש הבדל בין חזרה מקומית לבין התפשטות מקומית- האם בשני המקרים ניתן לעשות HIFU . במשך 5 שנים כבר עברתי 2 ביופסיות מקומיות שלא הראו דבר- האחרונה לפני שנה- הבנתי מהרופאים ש ב PSA של 1.1 אין גם סיכוי שיראו משהו כנ"ל לגבי מיפוי עצמות ו CT שגם אותם עשיתי . הענין הוא שהאונקולגים ממליצים להקרין בכל מקרה גם אם אין ממצאים, דבר שאני לא שש לו. מהי המלצתך בברכה ותודה מכל הלב על פועלך