PSA + PSA Free/Total Ratio
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, ב 20/4/09 תוצאת ה PSA במסגרת בדיקות תקופתיות ברמב"ם היתה 7.76. ב 12/5/09 תוצאת ה PSA ב"מכבי" היתה 8.2 וה PSA Free/Total Ratio היתה 0.21. ביוני 2008 ( לאחר ערכים של 6.57 ברמב"ם ו 8.9 ו 0.29ב"מכבי" ) ביצעתי ביופסיה של הערמונית שהיתה ב.מ.פ. שאלתי: מה יכולה להיות הסיבה להבדל בתוצאת ה PSA בין 2 המוסדות הרפואיים ומה אומר המספר 0.21.
לרפי שלום קודם כל אסור להשוות בין ערכי PSA במוסדות שונים. לכל מערכת יש מכשירים משלה ותמיד יש הבדלים ביניהם. עדיף תמיד לבצע את המעקב באותה המעבדה, לפי אותה השיטה , אחרת זה מאד מבלבל. כאשר יש ספק בצורך לבצע ביופסיה משתמשים ביחס בין FREE PSA ל- TOTAL PSA ככל שהערך יותר נמוך יש סיכוי יותר גבוה לגלות סרטן בביופסיה של הערמונית. כאשר היחס מעל 0.25 לרוב אין גידול, כאשר הוא פחות מ-0.15 יש סיכוי גבוה לגלות סרטן בערמונית. אצלך 0.21 הוא מעט נמוך . ד"ר אריאלי