PSA
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב. בן 53 בצעתי 2 ביופסיות בשנת 2007/8 ויצאו תקינות . רמת PSA בחודש 11/2008 הייתה 6.03 . עשיתי השבוע בדיקות כלליות ובשתן יש כדוריות לבנות 25 עם עדות לדם . רמת PSA קפצה ל-11.25 . מה צריך לעשות במיידי ? האם לבצע בדיקות נוספות בטרם ביצוע ניתוח להוצאת הערמונית ? אני במצב של אי וודאות רוצה לקבל החלטה. תודה .
למייק שלום אני מציע לך לשלוח שתן לתרבית ( כדי לשלול דלקת ) ולחזור על ה- PSA ( כדי לשלול טעות מעבדה) , רצוי גם לבדוק יחס בין TOTAL PSA ל- FREE PSA . אם תרבית שלילית , PSA חוזר בערכים דומים והיחס בין F\T PSA נמוך יש לך 2 אפשרויות : 1. לחזור על ביופסיה תחת TRUS . 2. לעשות בדיקת MRI אנדורקטלי בהדסה ( ד"ר סלע תמר ). ד"ר אריאלי