שאלה לרופא - PSA מטריד
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני בן 51, לפני שנה עשיתי ביופסיה לערמונית עקב PSA=3.53 (לפני שנתיים PSA=2.4) והתוצאה היתה שלילית. באולטרסאונד טרנסרקטלי התוצאות הבאות: PR 1.5 אלסטיות ברובה, נפח ערמונית 37 סמ"ק, הסתיידות TZ,CZ בימין ובשמאל עם הערה על בולטות. אונה מרכזית לא בולטת, קופסית שלמה. החודש PSA=4.4 אין לי בעייה של לחץ על צינור/שלפוחית השתן. שאלות: 1)האם אני צריך להיות מודאג מקצב עליית ה- PSA ? 2)לכמה זמן תשובת הביופסיה תקפה אם ה- PSA עולה בקצב שנתי של 0.8-0.9ng/ml ? 3)האם יכל להיות שהעלייה קשורה בגידול שפיר של הערמונית שקשור בהסתיידות ? תודה על התשובות
ליוסי שלום הפרש ב- PSA מעל 0.7 שנתי דורש בירור . כדאי לבדוק יחס בין FREE PSA ל- TOTAL PSA . קיימת אפשרות נוספת : MRI אנדורקטלי בהדסה ירושלים , הבדיקה לא בסל הבדיקות של הקופות. ד"ר אריאלי