PSA 15.2 וביופסיה המעידה על סרטן שחרג מגבולות הערמ
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אבי בן 64, תוצאת בדיקת דם 15.2PSA, בביופסיה נתגלה שהגידול שלח גרורות מעבר לבלוטת הערמונית, איזה טיפול אתה ממליץ? טיפול הורמונלי מספיק או האם צריך טיפול רדיקלי כמו כימותרפיה? מהו טיפול ה-HIFU? יש טיפול חדשני המוצע בתל השומר?! מה סיכויי החלמתו? אנחנו מאוד מודאגים, אודה לתשובה מהירה. תודה
לקרן שלום הייתי מעדיף שתכתבי במדוייק ממש את התשובה של הביופסיה. כדי לדעת אם יש גרורות לא מספיק תשובת הביופסיה צריך להשלים בירור ע"י CT בטן או MRI אנדורקטלי ומיפוי עצמות. אם עשה בדיקות אלו אנא כתבי במדוייק את התשובה. ד,ר אריאלי
הוא אכן עבר מיפוי עצמות וCT בטן ואגן, במיפוי העצמות - התשובות טובות הבדיקה תקינה. בCT בטן, אגן - נמצאו קשריות בLUL, RUL. ובאונה האמצעית נמצאה קשרית בגודל 5מ"מ. האם קשריות הן אכן גרורות? מאוגוסט לאוקטובר עלה הPSA מ14.38 ל 15.2 האם זה קצב מהיר מדי? מהי דרגת המחלה שלו, לפי פורומים שקראתי נראה שהמצב לא טוב בגלל מצב הPSA?! מה הטיפול הטוב ביותר שכדאי עבורו? תודה