psa גבוה-מצדיק ביופסיה?
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לבעלי בן 64 לפני שנה רמת psa של 17 ,בבדיקות חוזרות12,8,10 ולאחרונה 5 האורולוג בדק אותו ,ואמר שאין צורך בביופסיה, שיש בה סיכוי לזיהום , מוכן לתת הפניה אך לדעתו אין צורך. האם כדאי לעשות הביופסיה ? יעל
יעל שלום ירידת ה PSA כנראה אינדקציה לרופא שזה לא סרטן. יש לעקוב כל טוב
גם אם לא מדובר בסרטן יכול להיות שהבעיה היא ערמונית מוגדלת . גם זה מצב שצריך טיפול. האם יש לו בעיות של קושי בהשתנה או צורך בהשתנה לעיתים קרובות? אלו יכולות להיות אינדיקציות לערמונית מוגדלת.
ליעל שלום . תבררי עם האורולוג מה הרגיש בבדיקה רקטלית . האם קיבל טיפול אנטיביוטי או תרופות אחרות שיכולות להוריד רמת PSA ( כמו אבודרט או תוספי תזונה)? אופציה נוספת לביופסיה זה MRI אנדורקטלי בהדסה ירושלים. ד"ר אריאלי