איזה טיפול?
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב. אני בן 70 בביופסיה נקבע כי לקיתי בסרטן הערמונית . גליסון 6 ( 3+3 ) PSA - 22.24 הוחלט ע"י האורולוג והאוקולוג על טיפול : כדורים - קסודקס ( 28 ) זריקת לוקרין כל 3 חודשים , וכן 38 הקרנות חיצוניות . ( טרם הוחל ) לאחר הזריקה השניה נמדד PSA - 0,21 ברצוני לשאול: לאור הירידה הדרסטית ב - PSA לשם מה יש צורך בהקרנות? בברכה יקי
ליקי שלום האם עברת בירור נוסף כמו CT בטן ומיפוי עצמות? אם כן כתוב את התשובה . הטיפול ההורמוני עוצר את המחלה , אינו מרפא. הוא בהחלט מוריד רמת PSA , אבל אף אחד לא יודע מתי הטיפול יפסיק להיות יעיל . לעומת זאת הטיפול בהקרנות הוא דפיניטיבי , כלו' מטרתו ריפוי מלא. לא רק זאת , הטיפול ההורמונלי גורם לכך שתהיה השפעה יותר טובה להקרנות. עם PSA 22.24 , אני חושב שהטיפול הנכון הוא שילוב טיפול הורמונלי והקרנות. ד"ר אריאלי