רודיולה

דיון מתוך פורום  תרופות ורוקחות ברפואה משלימה

12/11/2011 | 18:30 | מאת: סנדרה

שלום, אני נוטלת רודיולה במקביל למירטזפין (30 מ"ג). האם השילוב אפשרי, ואם כן באיזה מינון רודיולה היא אפקטיבית עבור דכאון וחרדה? מודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה

סנדרה שלום רב, למיטב ידיעתי אין מניעה לשלב בין השניים. הצמח ידוע כבר שנים רבות כחומר המשפר את העמידות הפיזית ומגביר את יכולת העבודה. הוא משמש גם לטיפול בעייפות, בדיכאון, באנמיה, באימפוטנציה, בזיהומים שונים, בהפרעות עצביות ובעוד מצבים שונים ומגוונים. מחקרים קליניים הצביעו על חשיבות רבה למינונים המשמשים לטיפול באמצעותו: התברר כי למינונים נמוכים עד בינוניים של הצמח יש השפעה ממריצה על מערכת העצבים המרכזית, בעוד שמינונים גבוהים יותר הראו פעילות מרגיעה. ברפואת הצמחים המודרנית נחשבת הרודיולה לצמח בעל עוצמת פעילות בינונית, והיא נחשבת לאדפטוגן המועדף למצבים המשלבים חולשה ודיכאון ללא תופעות לוואי. מומלץ ליטול את הצמח בבוקר ולהימנע מנטילה בערב ולפני השינה; בשל היותו נוגד דיכאון וממריץ. יש לנקוט זהירות בשימוש משולב עם תרופות נוגדות דיכאון (מעכבי MAO ו-SSRI). המינון המקובל של הרודיולה הוא בין 100-300 מ"ג, יש לקחת כמוסה אחת פעמיים ביום לאחר הארוחה. מינון זה מספיק לקבלת תוצאות מצוינות בחיזוק מערכת העצבים. שבוע טוב ובריא, אילן.

16/11/2011 | 18:29 | מאת: סנדרה

מדובר בחברת סולגאר- על האריזה רשום "משקל כל כמוסה 498 מ"ג ובתוכה תמצית תקנית של שורש רודיולה- 250 מ"ג, אבקת שורש רודיולה -100 מ"ג" לא ברור לי מכך מהו ריכוז התרופה ולכן במקרה הנ"ל מהו המינון אותו לפי ההמלצה הרווחת עלי לקחת, אשמח להארה. תודה.

17/07/2015 | 12:07 | מאת: וידה

שלום, אני משתמשת הלוריוון שני כדורים ליום כ20 שנה, לאחרונה החלו בץסימני חרדה לא בדרגה קשה וחוסר אנרגיה. לקחתי רדיולה 500 אחד ליום והרגשתי מעט סחרחורת טשטוש הראיה וקצת מצב של חרדה קלה . למחרת זה נרגע הייצי מלאת אנרגיה וחשתי טוב יותר. האם כדאי לרדת למימון של 250 ליום. תודה

מנהל פורום תרופות ורוקחות ברפואה משלימה